13.04.2021 | 00:40
Malo da nešto općenito razjasnim. Nečega se dotakao smayoo, ali ima još tu nekih bitnih općih parametara. U detalje neću, nešto sam zaboravio, a dosta toga nisam ni učio jer mi nije uže područje struke. Odradio sam nekoliko uspješnih programa kroz konstruktivne i auditorne vježbe, pa da prenesem par loših vijesti.
Uglavnom, stvar je vrlo jednostavna i logična. sve kreće od projektne brzine koju pak određuje projektni zadatak kao varijabla( razred ceste, max dopuštena brzina i sama konfiguracija terena).
Projektna brzina predstavlja max brzinu pri kojoj se jamči potpuna sigurnost i to u optimalnim uvjetima i stanju ceste(održavanju asfalta, odvodnje i sl.)
Kad ste odredili projektnu brzinu, dolazite do zadanih parametara kojih se morate držati da bi pravilno trasirali/dimenzionirali prometnicu(minimalni radijusi koji pak definiraju PPK, PK, KK i KPK, poprečni i uzdužni padovi, vitoperenja i još par drugih elemenata)
E sada, ako se netko sjeti da kroz Gorski kotar želi voziti 180km/h, mada to nama trenutni zakon ne dopušta ni u kojoj varijanti, onda se radi financijska analiza pri čemu se vrlo brzo zaključuje da tu racionalnoati nema nego je u pitanju čisti luksuz jer na takvoj trasi ne smije biti malih radijusa, gomila vitoperenja, izmjena smjerova uzdužnih padova, a to znači gomila skupih i glomazih tunela/vijadukata, glomaznih nasipa, usjeka itd. Dakle bilo kojom postojećom autocestom nikada nećete doživjeti dan kada će se max dopuštena brzina povećati jer da se to dogodi, onda treba značajno izmjeniti trasu a to će se dogoditi nikada.
Ako ikada sanjarite o tome, prestanite odmah.
Možda eventualno nekad nekad nekad nekad A3 i A5