Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


11.05.2021 | 23:35
dpasaric kaže:
Je li taj u Lovranu i službeni?


Da.

Naime, od par vlasnika starijih Impreza sam to čuo, baš za Lovran, parafraziram "uzeo hrpu novca, a problem nije uklonio". Opet, možda se radi o nekim specifičnim slučajevima i to jesu sve bili stariji modeli. Isto tako, ako netko želi biti zloban, svakom mehaničaru može naći neki slučaj koji nije ispao baš sretan, ali to ne mora značiti da je to uvijek pravilo s nekim majstorom.


Gledaj... Kad ti se javi na starom autu neki problem koji još k tome nije trajan niti ponovljiv, ako stvarno očekuješ od automehaničara da ga riješi svojim znanjem i iskustvom, onda si kreten. Automehaničar može takav problem riješiti samo ako ga je već vidio na desetke puta, ili ako ga je naslijepo nabo kao ćorava kokoš.

Ja sam imao jedan takav problem sa svojim Galaxyjem, nakon 8 godina i 350000 km. Nije mi ni palo na pamet da pustim svog mehaničara (kod kojeg servisiram sve svoje aute u zadnjih 20 godina) da krene redom mijenjati sve što mu padne na pamet ("možda je ovo... hm, nije... ček da vidimo ovo... jbg... a ovo?..." ). Pitao sam ga je li sreo nešto slično. Nije. OK, zaboravi. Pitao sam i Djuru ima li ideju što bi to moglo biti. Čovjek se dubinski bavi autima cijeli život pa nije ni on bio siguran. Imao je par ideja, ja sam smislio kako da ih provjerim. Na kraju je ispalo da se radi o djelomično začepljenom povratu goriva. Bzvz kvar "od 100 kn". Moja je ideja bila da je možda prolem u zapinjućem EGR ventilu. Vjerojatno ne bi škodilo da ga i jesam zamijenio, ne bi bilo ni jako skupo, ali pomoglo ne bi.

Vjerujem da je svaki novi auto lako održavati, ozbiljni problemi počinju tek nakon desetak godina. To je valjda tekovina moderne autoindustrije.


Pa naravno. To sam i ja napisao. Ali istina je i da postoji ona nezaobilazna tehnokonomska krivulja održavanja. Kad ti problemi krenu eksponencijalno rasti, vrijeme je za auto sprešati u kocku, a ne za popravljati ga dalje.
12.05.2021 | 00:14
smayoo kaže:
Kako te nije strah što nosiš jednu takvu, samo manju bombu stalno sobom naokolo u džepu?
Naravno da je modan. Ljudi nisu zadovoljni brzinom kojom se puni baterija pa prčkaju po čemu ne znaju slijedeći upute poluidiota s interneta.
Li-ion baterije od prije 10+ godina su bile opasne jer su se stvarno lako dale zapaliti. Aktualne LiPo ili LiFeP4 su vrlo sigurne. Treba se istovremeno dogoditi tri ekscesne stvari - mehaničko oštećenje, previsoka temperatura, i previsok napon s punjača.

Robert_84 kaže:
tesla se zapali kod bilo kojeg jaceg sudara


Vrlo paušalna izjava. Kao i one prije koje si davao na temu Tesle. Može neki ozbiljan, provjereni izvor?


Shvaćam da je i mobitel mogući izvor samozapaljenja. Ali nije baš isto kada se zapali mobitel(koji je uvijek u blizini) i kojeg baciš iz zgrade ili kuće, al di češ sa romobilom ili autom?! Auto je u stanju zapalit garažu i kuću, a pritom možeš samo gledat.
Ovo, ako nije modano, je ozbiljan problem za proizvođača i upozorenje za korisnike.
Malo me zabrinjava ova količina plamena koja se razvija. U radijusu 1.5-2 m sve se zahvaća plamenom.
Što nije moguće nekako softverski složit neki uzbunu, tipa nešto nevalja s baterijama i da se vozilo mora hitno prebaciti na sigurno mjesto?
12.05.2021 | 00:24
smayoo kaže:
dpasaric kaže:
Dnevna svjetla su LED, oborena su projektor s xenonom, a dugo je običan H1. Bixenon model je 6.452 kn.


E, pa, nije ti OK usporedba. Subaru XV ima za dnevna svjetla obične žarulje na žarne niti (koje nisu u farovima), a za kratka i duga ima integrirane LED elemente.


Ne vidim ikakav tehnički razlog da LED far bude skuplji od bi-xenon fara, dapače. A to da oni furaju tu "modnu spiku" u marketinškom stilu "najmoderniji LED farovi bez doplate" je nešto na što ne treba nasjedati. Naime, gledam sada, ovi na Subaruu XV se čine odlični (vidi se po tome što moraju imati perače, znači da su iznad 25W), ali recimo Renault u nekim low-end modelima nudi LED svjetla koja su lošija od halogenih u stvarnoj upotrebi, glavno da na jumbo plakatu mogu reći da auto dolazi s LED farovima.

Po količini lumena xenon je često i dalje u ne maloj prednosti i nije čudo da ga se neki proizvođači i dalje drže kao pouzdanog rješenja za oborena svjetla.

Uglavnom, moj problem je što se Subaru ne može naći na otpadima gotovo nikako, a serviser je jedan i onda on diktira uvjete koji očigledno nisu su za proletere poput mene. Jedan naš Alfista iz kluba je prešao na Subaru WRX STi i sada kuka kako "stalno nešto" i kako je sve strašno skupo. Ok, to je auto od skoro 300 ks, pa normalno da se sve više haba, ali mene strah toga i vjerojatno lako upadneš u situacije gdje nema DIY rješenja ili "to ću s otpada".

Evo, kako smo imali u threadu cijenu disk pločica za Subaru, da spomenem - to sam baš nedavno mijenjao na 159, znači kvalitetne prednje i stražnje disk pločice zajedno s radom, 180 eura. I to je ta cijena jer se radi o "velikom Brembu", znači 330 diskovi s četveroklipnim čeljustima. Obične 159 koje nisu TI model imaju manje diskove i jeftinije pločice.

Pogledao sam sada u arhvi koliko su došle pločice za 156 (koja je imala obične kočnice), znači prednje i zadnje zajedno 100 eura.
12.05.2021 | 01:18
Ključna prednost LED svjetiljke je trajnost i bitno bolje zadržavanje lumena pri starenju.
Što se tiče dijelova za auto, nabavljao sam ih svakojako, ali s otpada sam zadnji puta nešto kupio prije 23 godine. Ne zato što mislim da tamo ne valja kupovati, nego zato što nemam vremena za to. Njemački E-bay ima sve za sve aute, kao što ti je rekao Riba.
12.05.2021 | 08:28
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
Jamstvo je samo oblik ugovora (...)

Ali, ako uzmeš u obzir da imaju već 15+ godišnje iskustvo u serijskim hibridnim i elektromobilima, zar ti nije nimalo vjerojatno da su skupili već dovoljno iskustva da su riješili neke probleme koje Hyundai još nije?


Ako se referiramo na probleme koje kona ima s baterijama, radi se samo o baterijama koje je proizveo LG. Oni auti koji imaju ugrađene baterije proizvođača SKA nemaju nikakvih problema. Dakle, kad već idemo na tu razinu, nije problem ugradnje, niti auta per se, nego cijelog modula koji je proizveo LG. Jer u tom istom autu s baterijama drugog proizvođača nema apsolutno nikakvih problema.
Toyota slijedom svojih vlasničkih odnosa koristi baterije koje je proizveo Panasonic. I da, imam izuzetno veliko poštovanje prema proizvodima i načinu na koji proizvode aute i Toyota i Honda (slijedom ograničenog iskustva s tim proizvodima od prije 20-ak godina) i odgovorno tvrdim da je to najbolje što je čovječanstvo ikad proizvelo.

smayoo kaže:

Problemi s ograničenim mogućnostima servisiranja baterije koje trenutačno vidiš nisu primarno vezani za same baterije ili tehnička ograničenja ukomponiravanja tih baterija u automobil (uz sve zahtjeve koje jedan automobil mora zadovoljiti).


Pa i napisao sam u prvom postu da očekujem da će se razviti posve nova servisna niša koja će se baviti time. I tu se moram na glas zapitati čemu ovo inzistiranje na posvemašnjoj nesposobnosti trenutnog autoservis sektora da poprave bateriju? Ishodišnja točka za pokretanje rasprave je bila predviđanje da će BEV u roku od 6-7 godina biti ekonomičniji za nabavu/korištenje od klasičnog auta. Ako prosječni Ivan Horvat kupi Renault Zoe koji je cjenovno prihvatljiv (o toj prihvatljivosti možemo raspravljati; za mene mali auto koji košta 300.000 kn, ajde neka to bude i 200.000 kn NIJE cjenovno prihvatljiv) i istekom jamstva mu je baterija za zamjenu što on može učiniti?
Ako aftermarket servisiranje, kako ti ušančeno tvrdiš, nije sposobno, niti će ikad moći popraviti tu bateriju, a u ovom trenutku ono ne postoji, ostaje mu samo službena mreža koja će mu radosno ponuditi novu bateriju za tričavi iznos od cca 200.000 kn.
Posao kojim se baviš i iskustvo koje imaš ti otvara alternativne kanale da takav problem možeš riješiti povoljno, ali netko tko radi u banci, ili je profesor na glazbenoj akademiji ih nema. Mene osobno nije strah kupiti auto star 20 godina (ako nije trul), jer znam da sve mehaničke probleme koje on vjerojatno ima mogu sam u garaži otkloniti u nekoliko vikenda/eventualno mjeseci i onda imam auto za male novce koji neće biti ništa lošiji od ovih precijenjenih polugovneta s televizorima koja se prodaju po salonima. Ali, ne pada mi na pamet poznanicima koji nemaju te vještine/alat govoriti da kupe stari auto, jer je jeftiniji i onda da se samo voze. A ako idu u servise, onda je ta računica na vrlo klimavim nogama.
To je Vrzino kolo trenutno. Osim toga, slušam sa sve više strana, kako raste broj BEV na cestama, sve je češći problem da su punionice stalno zauzete i ekipa nema gdje puniti aute. Pa kad dođu na red, svi mahom pune na brzim DC punjačima koji spaljuju baterije i dodatno im krate životni vijek. O tome sve znaš i o tome smo već puno puta raspravljali pa ne bih sad mlatio tog mrtvog konja.

Električni je auto nesumnjivo mehanički jednostavniji. Ali kao sklop, sasvim sigurno je kompleksniji proizvod na kojem je vrlo teško iskočiti iz dizajniranih parametara u bilo kojem smjeru. Otprilike, kao i novi macovi M1 u kojima je procesor defacto cijelo računalo.
Sve je povezano, premreženo i iako dopuštam da je mehanički moguće popravljati bateriju do razine zamjene ćelije, imaš poslije probleme oko njezine integracije u sklop s kojim će ostatak auta komunicirati. Sve je povezano preko Canbus mreža (sad ih već ima 3-4 komada u autu), podaci su šifrirani, a nitko ti neće dati podatke da znaš što je što u toj šumi informacija, a tu je onda i pitanje upravljačkog softvera za to sve skupa. Neki proizvođači ne dopuštaju bilo kakvu modifikaciju; auto se spaja na tester, on se spaja na tvornički server i tamo je zapisano da je s tim VIN-om moguć samo taj i taj softver. Nema drugog. Kod nekih, Hyundai je još uvijek takav, možeš ručno odabrati drugi (ako znaš što ti treba, to se zove 1-22-A42-R54okj-CAZ236; karikiram, ali jasno ti je što želim reći) i onda ga nasilu utočiti u modul koji programiraš. A onda otkrivaš da sad ne rade brisači, ili start-stop, a ti si samo htio poništiti grešku ESP modula, jer je vlasnik stavio gume dimenzija koje tvornica nije predvidjela, jer mu se sviđaju neke felge...
12.05.2021 | 08:30
JOHN kaže:

Što nije moguće nekako softverski složit neki uzbunu, tipa nešto nevalja s baterijama i da se vozilo mora hitno prebaciti na sigurno mjesto?


Je, ali kako da ti to skuter dojavi? Pištanjem? Ne znam, ima li ovaj romobilčić uopće neki displej? Ili da samo krene odbrojavanje unatrag...?
12.05.2021 | 08:35
dpasaric kaže:

Uglavnom, moj problem je što se Subaru ne može naći na otpadima gotovo nikako, a serviser je jedan i onda on diktira uvjete


To ti je usud toga što je Subaru defacto fan club, a ne masovni proizvođač. I drugo, ti se auti, a sad govorimo o ovima starim 15-ak i više godina ne kvare pa ih svi voze dok im ne strunu ili ih ne razbiju negdje. A dijelovi za WRC STi su skupi, auto troši sve od goriva, do guma i kočnica i to je jako skup hobi...
Zato ga nemam, iako sam imao priliku prije 5 godina kupiti jednu imprezu u jako dobrom stanju za razumne novce, ali znam da je to 12 l/100 km za početak, a onda sve ostalo i odustal sam. Kak veli Davor, treba biti svjestan vlastitih ograničenja...
12.05.2021 | 09:03
Djuro genijalac kaže:
JOHN kaže:

Što nije moguće nekako softverski složit neki uzbunu, tipa nešto nevalja s baterijama i da se vozilo mora hitno prebaciti na sigurno mjesto?


Je, ali kako da ti to skuter dojavi? Pištanjem? Ne znam, ima li ovaj romobilčić uopće neki displej? Ili da samo krene odbrojavanje unatrag...?


Nemam pojma kako. Ali neka vrsta upozorenja bi trebala postojati.
12.05.2021 | 16:54
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:

Uglavnom, moj problem je što se Subaru ne može naći na otpadima gotovo nikako, a serviser je jedan i onda on diktira uvjete


To ti je usud toga što je Subaru defacto fan club, a ne masovni proizvođač. I drugo, ti se auti, a sad govorimo o ovima starim 15-ak i više godina ne kvare pa ih svi voze dok im ne strunu ili ih ne razbiju negdje. A dijelovi za WRC STi su skupi, auto troši sve od goriva, do guma i kočnica i to je jako skup hobi...
Zato ga nemam, iako sam imao priliku prije 5 godina kupiti jednu imprezu u jako dobrom stanju za razumne novce, ali znam da je to 12 l/100 km za početak, a onda sve ostalo i odustal sam. Kak veli Davor, treba biti svjestan vlastitih ograničenja...


bas cekam prednje plocice iz USA, plocice 60€ standardne street.... al su carina + postarina 150 $


gume se ne trose ako ne vozis divlje


A u gradu trosi od 16 do 20 litara...

svaki petak mi je rezervar 80-90€ ovisi koje gorivo sipam
12.05.2021 | 18:02
Znam sve. GC8 2.0 turbo (kod nas poznat kao GT) s 204 KS kreće na 12l/100 km i samo preko toga. STI GC8 sa 280 KS (japanska specifikacija, mora trošiti 100 oktana gorivo, na 95 ima nakon remapa 265 KS) ide ko Ferrari, ali to troši već tolko da ga predelaš na vodu, nemreš ga natočiti..

Bugeye do hawkeye WRX ima još donekle smisla, jer sa 225 KS ide dovoljno dobro i da se voziti oko 13 l/100 km, ali STI ima mjenjač sa šest brzina koji je kraći od ovog sa pet, non stop šaltaš i 15 l/100 je u nutra minimalno, a realnost je skoro 20 l/100 km. I to mi je jednostavno previše. A onda dolaze bremze koje su u seriji zapravo loše, pa ih moraš upgradeat, pa pločice ne traju skoro niš i sve skupa je jako skupi hobi. Da, htio bi ga imati doma, ali jednostavno to ne mogu opravdati pred samim sobom i ostatkom familije.
Kako rekoh, čovjek treba priznati sam sebi svoja ograničenja pa mu je poslije život lakši.

Recimo, mene sad izjeda ideja da u mini R50 ubacim K20A2 motor s komplet getribom i svim ostalim. Stvar se komplicira, jer R50 ima canbus, a ne da mi se vaditi svu instalaciju van i onda raditi drugu od nule da bude analogna...
12.05.2021 | 22:59
Djuro genijalac kaže:
Znam sve. GC8 2.0 turbo (kod nas poznat kao GT) s 204 KS kreće na 12l/100 km i samo preko toga. STI GC8 sa 280 KS (japanska specifikacija, mora trošiti 100 oktana gorivo, na 95 ima nakon remapa 265 KS) ide ko Ferrari, ali to troši već tolko da ga predelaš na vodu, nemreš ga natočiti..

Bugeye do hawkeye WRX ima još donekle smisla, jer sa 225 KS ide dovoljno dobro i da se voziti oko 13 l/100 km, ali STI ima mjenjač sa šest brzina koji je kraći od ovog sa pet, non stop šaltaš i 15 l/100 je u nutra minimalno, a realnost je skoro 20 l/100 km. I to mi je jednostavno previše. A onda dolaze bremze koje su u seriji zapravo loše, pa ih moraš upgradeat, pa pločice ne traju skoro niš i sve skupa je jako skupi hobi. Da, htio bi ga imati doma, ali jednostavno to ne mogu opravdati pred samim sobom i ostatkom familije.
Kako rekoh, čovjek treba priznati sam sebi svoja ograničenja pa mu je poslije život lakši.

Recimo, mene sad izjeda ideja da u mini R50 ubacim K20A2 motor s komplet getribom i svim ostalim. Stvar se komplicira, jer R50 ima canbus, a ne da mi se vaditi svu instalaciju van i onda raditi drugu od nule da bude analogna...


Moj WRX STI je 2018 model, i jako sam zadoboljan, al ga semafori ubijaju kao sto kazes.... trosi 20 l, no ako nema semafora i vozim se "normalno" po selima onda mu potrosnju spustim na 10-12.

Meni nije jasno kako je ovo daily driver amerima.... auto je ko "sepet" pored BMWa il malo mesnatijih auta... al da ga je uzitak vozit uzitak je, pogotovo brundanje motora.

sto se tice minia R50, ne znam sta da ti kazem. jedino sto ti miniji imaju zajednicko da i oni koji imaju dizele a pogotovo benzince su mijenjali autu motor nakon 50 tak tisuca. radi toga sam ga obisao. U biti je drugi auto bio u planu za zenu, pa sam ja bio proklet... onda sam sebi kupio Sti a njoj ostavio F30
12.05.2021 | 23:06
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:

Uglavnom, moj problem je što se Subaru ne može naći na otpadima gotovo nikako, a serviser je jedan i onda on diktira uvjete


To ti je usud toga što je Subaru defacto fan club, a ne masovni proizvođač.


Znaš li možda kako ekipa održava Integralke? Je li to nešto prihvatljivo za običnog entuzijasta ili je otišlo u nedostižnu zonu?
13.05.2021 | 17:19
dpasaric kaže:
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:

Uglavnom, moj problem je što se Subaru ne može naći na otpadima gotovo nikako, a serviser je jedan i onda on diktira uvjete


To ti je usud toga što je Subaru defacto fan club, a ne masovni proizvođač.


Znaš li možda kako ekipa održava Integralke? Je li to nešto prihvatljivo za običnog entuzijasta ili je otišlo u nedostižnu zonu?


Prošlo svršeno vrijeme, kume. Integralke su sad auti koji idu u nabavi preko 50.000 eura bez ikakvih problema. Dijelovi su odvratno skupi i to je auto koji je (jako) precijenjen. Da se razumijemo, jako volim integralku, iznimno ju poštujem, ali taj auto ne vrijedi te novce. A ove neke restauracije koje možeš gledati na youtubeu, to je odvratno skupo.
Sad su već i BMW E30 po meni preskupi, ali još uvijek ih se nađe ne pretrulih za jednoznamenkasti broj tisuća eura. Sve što je opstalo 30-ak godina postaje nevjerojatno skupo i in otkako su investicijski fondovi počeli novce čuvati u oldtimerima.
Golfova jedinica više ne cestama skoro nema, sve što je živo je već otišlo u Njemačku ili SAD i Kanadu koji su poludili za tim. Dvojke sad slijede. Eeej, golfovi jedan i dva?! Cijenjeni oldtimeri, posebno GTI izvedbe.
Da ne pričamo o originalnom miniju koji se više isto ne može platiti...
Čuvaj svoju GTV-ku, njeno vrijeme upravo dolazi
13.05.2021 | 17:21
Robert_84 kaže:

sto se tice minia R50, ne znam sta da ti kazem. jedino sto ti miniji imaju zajednicko da i oni koji imaju dizele a pogotovo benzince su mijenjali autu motor nakon 50 tak tisuca.


Znam, zato ne vrijede skoro ništa, ali imaju jako dobar ovjes i odlično leže na cesti. A to kaj su motori smeće me ne brine, jer bi u njega ugradil, kako rekoh, Hondu K20A2 (iz civica Type R, dvije litre, 200 KS, 8000/min, jedan od, ako ne i najbolji četverocilindrični motor svih vremena)
13.05.2021 | 17:51
Djuro genijalac kaže:
Robert_84 kaže:

sto se tice minia R50, ne znam sta da ti kazem. jedino sto ti miniji imaju zajednicko da i oni koji imaju dizele a pogotovo benzince su mijenjali autu motor nakon 50 tak tisuca.


Znam, zato ne vrijede skoro ništa, ali imaju jako dobar ovjes i odlično leže na cesti. A to kaj su motori smeće me ne brine, jer bi u njega ugradil, kako rekoh, Hondu K20A2 (iz civica Type R, dvije litre, 200 KS, 8000/min, jedan od, ako ne i najbolji četverocilindrični motor svih vremena)



ako imas vremena, novaca i potrebno znanje ne vidim zasto ne, samo naprijed...

ja osobno da sam se bavio "autima" a ne informatikom vjerovatno nikada iz Hr nebi otisao van... jer nebi morao
13.05.2021 | 18:39
Čekaj, prije toga moram završiti dva-tri ongoing projekta....
13.05.2021 | 19:11
Zamišljam si Djurinog Minija s Hondinim motorom izloženog negdje, kao što danas stoje pred kolodvorima izložene parne lokomotive...
13.05.2021 | 20:11
Paa, kad odapnem, nemam ništa protiv!
13.05.2021 | 21:42
Smayoo,

Prouči pa nas poduči. Ima nekih detalja u tekstu koje ne razumijem, ali ono najbitnije sam shvatio... Koliko je ovo realno, što tu piše, molim te?

www.forbes.com/sites/michaeltaylor/2021/...ion/?sh=144fab06d287
14.05.2021 | 08:55
Djuro genijalac kaže:
Smayoo,

Prouči pa nas poduči. Ima nekih detalja u tekstu koje ne razumijem, ali ono najbitnije sam shvatio... Koliko je ovo realno, što tu piše, molim te?

www.forbes.com/sites/michaeltaylor/2021/...ion/?sh=144fab06d287


Ovo zvuci kao kompanija cije dionice treba kupiti
14.05.2021 | 09:35
Djuro genijalac kaže:
Smayoo,

Prouči pa nas poduči. Ima nekih detalja u tekstu koje ne razumijem, ali ono najbitnije sam shvatio... Koliko je ovo realno, što tu piše, molim te?

www.forbes.com/sites/michaeltaylor/2021/...ion/?sh=144fab06d287


Nedavno sam čitao neki white paper na temu aluminijskih baterija, ali nije zvučalo ovako spektakularno. S obzirom da je to tekst iz Forbesa, mislim da je dobar dio oduševljenja proizvod činjenice da dobava litija praktički ide jedino iz Kine pa to Amerikancima nije drago.
U svakom slučaju je kemija puno pogodnija od litijske, glavna prednost je da nema spontanog pregrijavanja (usljed protjecanja strujom) jer kemija je takva da praktički 100% naboja pohranjuje. Zato je, naravno, i punjenje puno brže. Gustoća pohranjene energije nije baš tako spektakularno bolja od litijske kemije (kao što piše Forbes), ali izgleda da jest blizu duplo (po drugim izvorima). Doduše, možda je ova ekipa iz Australije stvarno postigla nešto revolucionarno.
Tehnologija proizvodnje je još uvijek jako, jako skupa. Ali to je tako na početku uvijek.
16.05.2021 | 09:32
dpasaric kaže:
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:

Uglavnom, moj problem je što se Subaru ne može naći na otpadima gotovo nikako, a serviser je jedan i onda on diktira uvjete


To ti je usud toga što je Subaru defacto fan club, a ne masovni proizvođač.


Znaš li možda kako ekipa održava Integralke? Je li to nešto prihvatljivo za običnog entuzijasta ili je otišlo u nedostižnu zonu?


Evo, baci oko pa mi reci, jel ovo prihvatjivo....

twitter.com/LUDENClassics/status/1393514582661009408?s=20
16.05.2021 | 12:49
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:

Uglavnom, moj problem je što se Subaru ne može naći na otpadima gotovo nikako, a serviser je jedan i onda on diktira uvjete


To ti je usud toga što je Subaru defacto fan club, a ne masovni proizvođač.


Znaš li možda kako ekipa održava Integralke? Je li to nešto prihvatljivo za običnog entuzijasta ili je otišlo u nedostižnu zonu?


Evo, baci oko pa mi reci, jel ovo prihvatjivo....

twitter.com/LUDENClassics/status/1393514582661009408?s=20


Evo, odlična je! A to je auto koji bi danas u nekoj replika formi mogla raditi i Zastava ili neka veća radionica, ne znam zašto nitko ne zatraži licencu da to radi? To bi imalo svoje tržište jedino bi morale imati katalizator i grozan NCAP test.

Znači nešto na tragu onoga što radi Alfaholics sa starim GT.
16.05.2021 | 16:57
dpasaric kaže:

Evo, odlična je! A to je auto koji bi danas u nekoj replika formi mogla raditi i Zastava ili neka veća radionica, ne znam zašto nitko ne zatraži licencu da to radi? To bi imalo svoje tržište jedino bi morale imati katalizator i grozan NCAP test.
Znači nešto na tragu onoga što radi Alfaholics sa starim GT.


Nisam siguran kako to stoji zakonski. Ako radiš auto, onda moraš udovoljavati aktualnoj legislativi. Alfaholics je retromod, na POSTOJEĆIM šasijama se odrađuju preinake, ali ne proizvode auto od nule.

Ovo je bliže tome (novi auto koji se naslanja na stari model).

mst-cars.com/models/ tj.



ali tu se radi o Velikoj Britaniji, a znamo da se tamo može apsolutno sve registrirati. Da to kupiš, sasvim sigurno bi ga moral prijaviti kod naših 'stručnjaka' u CVH da ti izdaju pojedinačnu homologaciju. E sad, ako ideš nešto raditi kao posao, onda ne znam jel bi ti se to isplatilo.

Drugo, lancija se ne naslanja apsolutno na ništa u smislu baze, tehničke platforme itd pa bi to zbilja trebalo raditi od nule, skroz. Lancia (čitaj FCA) ti sasvim sigurno ne bi dala da na to stavljaš logo lancije. Što se tiče motora, njih više nema. Trebao bi ti neki moderniji, noviji motor. Mislim da bi 1750 multiair bio sasvim dorastao tom zadatku, ali sve ostalo bi trebalo slagati od nule. Koliko bi tržište za takve aute bilo, ne znam, ali sumnjam da bi bilo veliko, jer bi cijena bila jako visoka.

Imaš već ovo električno petljanje:

16.05.2021 | 21:01
Baš zanimljivo! Samo što to nije moj đir. Treba osnovati firmu za kupovinu starih šasija cool automobila koji imaju papire. I onda ih prodavati raznim retro-mod radionicama za projekte!
23.05.2021 | 10:09
twitter.com/dr_error1/status/1396052304969834502?s=24

Smayoo, nisi li rekao da se baterije mogu reciklirati?

Ok, ovaj članak djelomice negira ovaj twit. www.reuters.com/article/factcheck-electr...france-idUSL2N2N60XA

A ovaj opisuje startup koji bi trebao početi s reciklažom baterija.

www.wired.co.uk/article/electric-car-battery-recycling

Meni je, iskreno, nevjerojatno, a s druge me strane ne čudi, da se tako guraju BEV, a da nije riješeno pitanje reciklaže baterija...
23.05.2021 | 11:46
Ima li tko kakva iskustva s Octavia Plug in Hybridom ili nekim iz grupacije?
Uglavnom je riječ o kombinaciji 1.4 TSI motora i elektromotora
23.05.2021 | 14:47
Litijske baterije su reciklabilne. Zašto to nije komercijalno razvijeno - vjerojatno zato što u ovom trentuku nema dovoljnog volumena tog posla da bi se to nekom isplatilo. Čitaj, rudarenje litija je daleko jeftinije, još uvijek.

Isto kao što se recikliranje čelika nije prakticiralo do početka 1990-ih jer su visoke peći i željezna ruda još uvijek bili dovoljno jeftini. A danas je na svijetu ostalo tek 2-3 visoke peći koje proizvode ingote čistog željeza isključivo za onu tehnologiju gdje reciklaža (u elektrolučnim pećima) ne daje dostatnu kvalitetu.
23.05.2021 | 14:48
Možda je još bolji primjer - i polietilen (PET) je također reciklabilan, ali se još uvijek svugdje po svijetu PET ambalaža samo sakuplja i preša u bale, dok se ne dostigne kritična masa za isplativu reciklažu.
03.06.2021 | 12:44
Nitko ovdje još nije komentirao kako je Rimac ipak uspio od koncepta C_Two tvornički proizvesti automobil i nazvao ga Nevera.

Trebala bi biti predstavljena u Dubrovačkim vrtovima sunca, a koliko sam shvatio svih 150 modela je već naručeno.
Sada se zalaufao, pa najavljuje čuda u koja ne znam da li da vjerujem ili ne, od novog kampusa Svetoj Nedjelji, do samovozećih taxi automobila kroz tri godine, što po puno stručnjaka u tom roku nije izvedivo obzirom na zakonske norme i status autonomne vožnje koji, koliko god bili napredni - još zahtjevaju prisutnost vozača za vozačkim sjedištem s obje ruke na volanu i navodno neće tako brzo doći do ukidanja istog.
Ispravite me ako sam išta krivo napisao, za ovu temu sam tulav.
Stavljam je samo kao update na one prijašnje prepirke da mu to hoće ili neće uspijeti (serijska proizvodnja C_Two koncepta).
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 4 sati, 52 minuta
  • ^SuperUnknown^: Jel to samo meni potrgan layout Oglasnika? :)
  • smayoo: Nije to baš besplatan način. To sve tako radi kako si opisao, ali windowsi te upozoravaju da nisu aktivirani
  • ping: @VanjusOS ima. Downloadiraj DEMO version parallelsa za M procesrore. To će ti downloadirati windows for arm kao .iso file. Instaliraj UTM virtual machine i windowse koje si skinuo.
  • JOHN: izuzev telekom operatera i sl.
  • JOHN: to je sve ilegala
  • JOHN: Pazite se skime imate aranžamne
  • JOHN: Čini se da više neće biti IPTVa, za đabalesku ili ga više uopće neće biti u ponudi.
  • smayoo: [link]
  • stefanjos: podsjetnik svim dobrim ljudima za iparty :)
  • jmustac: poslano
  • Riba: Javi se meni s detaljima.
  • jmustac: kako obrisati profil na ovom forumu?
  • rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
  • marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
  • stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
  • rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
  • VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Miro Spiro, temeljnik, Anonimci (270)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.46 Seconds

Provided by iJoomla SEO