10.09.2018 | 10:01
Ovo s privatizacijom državnih firmi je jako sklizak teren. Evo najbedastiji primjer na svijetu: hp (ne hewlet packard, nego hrvatska pošta).
T-com sad račune šalje okolo preko City expressa, ako se na varam. E, ali City express ne dostavlja na otoke, jer mu je to preskupo, tj. ne isplati mu se.
Pa su krenule inciijative da se ide s privatizacijom hp-a po teritorijalnom principu koncesija, nešto kao izdavanje dozvola za taxiranje. I kaj se otkrilo? Da bi svi koncesiju za Zagreb, Rijeku i Split gdje ima puno posla, ali ovo drugo ne zanima nikog, jer tu nema zarade.
I kad bi sad RH izdvojila (ne kažem da neće, na žalost)ove dijelove koji su profitabilni, onda bi ovi drugi tek postali teret za državu.
Da ne velim da su svi primjeri dosad pokazali (i ne samo kod nas) da je svaka privatizacija javnih servisa dovela do njihovog poskupljenja, pada kvalitete usluge i alarmantnog neulaganja u infrastrukturu.
Ne velim da je sad cvijeće, ali ako netko želi biti realan, onda treba priznati da je gro infrastrukture naslijeđen od prijašnje države i da su ulaganja nedostatna. Da ne velim da se u svim meni dostupnim i poznatim primjerima napustio model preventivnog održavanja i odražava se minimum po načelu da se čeka da nekaj krepa i tek onda se djeluje.
Najgore od svega je to što (bar ja imam taj dojam) da novaca ima i previše: samo da se prestane krasti bilo bi dovoljno i još bi i ostajalo. Ali jbg, kad državu vode priučeni pravnici i ekonomisti, to je tako. Ne znam jel ima i jedan inženjer?
A meni najdraža definicija inženjera je ona engleska: to je čovjek koji za 5 GBP (umetnuti valutu po izboru, mogu i HRK) napravi ono što može svaka budala za 50.