24.04.2019 | 13:51
tino1 kaže:
to je posljedica toga kad se prostor planira po prometu a ne obrnuto, jednostavno nestane prostora.
Prostor može nestati jedino u slučaju ako je prostorno planiranje rađeno za trenutno stanje, bez predviđenih promjena u budućnosti, pa je izgrađenost zgrada 100%, a javne površine svedene na minimum minimuma
Prostor je konačan, a promet beskonačan.
Konačni prostor možeš rasporediti tako da ga u cijelosti iskoristiš za trenutačne potrebe, ili na način da predvidiš dio za kasnije širenje (stambenog prostora, javnih sadržaja, prometnica ili parkirnog prostora).
Promet nije beskonačan, je ovisi o broju stanova, javnih sadržaja, turističkih kapaciteta... Taj broj, s vremenom, ima tendecncijur rasta, ali ni u kom slučaju nije beskonačan. Eventualno može biti prevelik za (ne)prdviđeni broj parkirnih mjesta i broja prometnih traka.
Švabe su taj trend shvatili i otežavaju autima da postoje u gradovima. Što to teško ulazi u glave njihove autonacije je druga stvar. Ali kad svi budu trošili hrpu love za njihove nepomične aute i kad uvide da je ipak brže podzemnom željeznicom nego u zastoju, a to polako dolazi u glave, isplatit će im se ovakva strategija.
Ili će doći do takvih gužvi da će netko od odgovornih shvatiti da je takva strategija uzrok gužvi, pa će doći do promjene strategije.
Naravno, takva strategija može i uspjeti, ako su ostali faktori dobro posloženi (kvalitetan, čest i dobro raspoređen javni promet, koji je uz to i isplativ),
Kod nas ima još hrpa prostora, jer nas nema puno.
Nije problem ni u prostoru, niti u broju ljudi, problem je u koncentraciji velikog broja ljudi na jednom mjestu i dislociranosti mjesta stanovanja i radnog mjesta, koje onda dovodi do svakodnevne migracije velikog broja ljudi sa jednog mjesta na drugo i nazad.
Prostora ima sasvim dovoljno, a ljudi baš i nema toliko puno kako nam se čini.
Svojevremeno sam gledao video na YouTube-u, u kojem su izračunali da, kada bi svi stanovnici svijeta živjeli u kućama prizemnicama, ukupna površina Zemlje koju bi zauzimali, ne bi bila veća od jedne (ne sjećam se točno koje, ali nije velika) Američke savezne države.
Nije problem u broju, nego u koncentraciji i distribuciji.
A naši urbanisti uče iz knjiga iz SFRJ i ne prihvaćaju ništa novo.
Što time želiš reći?!
Da u bivšoj državi nisu imali pojma o urbanizmu?
Samo za primjer, zadnja prometna studija u gradu u kojem živim, napravljena je iste godine kada sam ja rođen (a natukao sam punih 50). Dakle, u vrijeme SFRJ, i u vrijeme kada je broj automobila bio zanemarivo malen u odnosu na sadašnje brojke.
Od tada, pa sve do danas, nitko nije niti pokušao napraviti nešto slično, i upravo zato nam je tako kako nam je.
A i mi moramo uvijek dotaknuti bilo kakvo dno. Dok sve ne zakrčimo nećemo ništa mijenjati. A onda se više ne može nazad.
Sa ovim se slažem, s tim da bih dodao da, iako se ne može nazad, uvijek postoji opcija da se veći ili manji dio sruši, i napravi iz početka. Kod nas je i to problem, jer, za razliku od zapadno-europskih zemalja i SAD-a, kod nas je većina stanovnika ujedno i vlasnik prostora u kojem živi, pa to ide puno teže i emotivnije nego na zapadu, gdje je većina stanara u najmu.