28.04.2019 | 11:41
Za početak, trebalo bi STROGO provoditi globiranje po žutim trakama. One su po vokaciji namijenjene sredstvima javnog prijevoza. U Zagrebu su to busevi, tramvaji i taxiji. Ali, ujutro, kad je najveća gužva, murja to en nadzire, jer bi izbila buna pa se na to sistemski žmiri (otprilike kao s čuvenim ZDS koji je protuustavan, ali u određenim prilikama nije?
).
Pa kad bi svi koji sjede u autima skužili nakon dva mjeseca da im treba od Podsuseda do Črnomerca dvije i pol vure vožnje, a bus to prođe za 20 minuta jer ima čisti koridor, onda bi netko možda počeo razmišljati.
Drugi dio problema je da HŽ i ZET više nisu umreženi s pokazima (nekad su bili pa je ZET-ov pokaz vrijedil na vlakovima do Zaprešića, Sesveta, ako se ne varam. Dakle, ako sjedneš na vlak, plati tu kartu i onda poslije još jednom ZET.
Treći i najapsurdniji dio problema koji do kraja ogoljuje nedostatak bilo kakve smislene politike o čemu tino govori je to da kad bi ekipa i htjela koristiti vlak od Podsuseda/Sesveta (koje su sa svojim zakrčenjem tek posebna priča) do grada, što je najbrže rješenje bez ikakve sumnje, nemaju gdje parkirati auto u tom istom Podsusedu. Ono malo mjesta je tako zakrčeno da to nije nikakvo rješenje (miljama daleko od P&R (park and ride) rješenja koja se uspješno koriste vani) i vratili smo se na početak da većina ljudi doista nema neku razumnu alternativu, nego da se vozi autom ili eventualno Uberom/Taxijem.
To je postao toliko veliki problem da se sad ekipa masovno vozi obilaznicom što je samo po sebi pohvalno, ali ona je preoterećena. Sad se tek planira uvođenje treće trake, umjesto da se planira izgradnja ČETVRTE, a TREĆA koristi već godinama. Za početak, trebalo bi izbaciti zaustavnu i pretvoriti je u voznu traku, dodati ulegnuća svakih 300-400 metara da se omogući funkcija zaustavljanja u slučaju nužde), ograničiti brzinu na 100 km/h od Sesveta do Jankomira i povećala bi se protočnost za 50 posto. Onda bi na vidjelo došla uska grla u vidu nedoovljnog broja izlaska koji su SVI DO JEDNOG u jednoj traci, a ne dvije itd itd...
Dovoljno je da se dogodi samo jedan sudar na obilaznici i da se sve zakrči do te mjere da svi stoje, koliko je sve preopterećeno, posebno kad su blagdani ili ljetna sezona pa sav tranzit prolazi tuda također do Lučkog da bi dalje krenuo prema moru.
Ali ne, mi radimo zig-zag uspinjaču bez da imamo bovce za to i rotor za pola miljarde bofora da bi gužvu pomaknuli na idući semafor kod Avenue Malla jer se onom-koji-brine-samo-za-neke-koji-su-mu-rod igra(lo) s bagerom...