09.01.2020 | 21:04
jura22 kaže:
Gledam kod frizerke neka zena nije ni trepnula kad je ova rekla 300kn za frizuru i jos 20kn ostavi za kavu, a pobuna je kad se participirati treba.
Ta ista žena je već platila to zdravstveno osiguranje, jer su joj uzeli od plaće (ako radi).
E sad, da u tom sustvau sasvim sigurno ima neefikasnosti, rasipanja, trošenja na krivim mjestima itd, u to uopće ne sumnjam. Ali nije istina da je besplatno, jer ga svi zaposleni plaćaju.
Tako da izraz participacija (sudjelovanje) je zapravo ordinarna svinjarija. To bi se trebalo zvati 'doplaćivanje pored već izvršene uplate', ali onda bi ljudi mogli početi postavljati pitanja.
Osnovni je problem što bolnice (zdravstveni sustav) vode ljudi koji nisu za to školovani. Oni su liječnici i znaju izliječiti čovjeka (barem načelno, jasno je da i među njima ima onih koji nemaju pojma), ali nemaju pojma kako se vodi velika bolnica ili cijeli zdravstveni sustav.
Mala uzgredna priča koja će metaforički dočarati o čemu govorim. Tamo početkom 90-ih je Benetton imao svoju F1 momčad (tzv. team Enstone, koji je nastao od Tolemana, a kroz povijest je poznat kao Benetton, Renault, Lotus i sad je opet Renault). Rezultati nisu bili nikakvi i on je onda poslao svojeg managera koji se proslavio organizacijom tvornice traperica da dovede momčad u red. I tako je Talijan Flavio Briatore, iz modne industrije uskočio u F1. S njim su se odmah počeli sprdati Englezi, jer što on zna o F1?
On je spremno odgovorio da o F1 on ne zna ništa, ali zna kako voditi pogon koji treba nešto proizvesti. Dosad je vodio tvornicu koja je proizvodila traperice, a sad vodi nešto manji pogon od toga kojem je zadatak proizvesti -performanse.
1994. i 1995. je Schumacher za upravljačem Benettona ('94. s Cosworthovim motorom, '95. s Renaultovim) osvojio naslove prvaka svijeta... Dakle, bio je u pravu i njegov je pogon doista proizveo potrebnu razinu performansi da se osvoje dva uzastopna naslova prvaka.