19.10.2017 | 20:56
Kloba kaže:
Napisao sam i na Vikalici, ali dodat ću i ovdje. Napisao sam tipu dosta opširnu poruku, koja bi lako mogla biti mail koliko sam se raspisao - ali htio sam mu reći sve da me nema šta pitati više. Uglavnom, i antena je OK, i kabel je OK, i struja je OK. Još sam dodao da mi je inženjer elektrotehnike (tu sam prećero, al moram malo) sa dva multimetra mjerio napon i da je i pokazivalo plus/minus 230V.
Naglasio sam mu i da su mi isti ljudi rekli da je to za zajenu TV-a ili povrat novca, te da upravo iščitavam Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o obveznim odnosima.
Kako će se stvar odviti, javim...
Za početak, ZZP i ZOO reguliraju prava između prodavatelja / pružatelja usluge i kupca/korisnika. Drugim riječima serviseru se živo fućka za to što si ti napisao jer on svoju obvezu jamstvenog popravka izvršava uredno i po pravilima uvoznika i proizvođača. Druga stvar bi bila da si ti platio tu uslugu servisa.
Dalje, obzirom da je kupac fizička a ne pravna osoba, na tebe se odnosi ZZP a ne ZOO.
Još, serviser ti nema što dolaziti doma. Postoji dokumentacija servisna koja prati svaki uređaj:
1. Prijemni list - dokaz da je uređaj zaprimljen u servis, sa točnim podacima o kojem se uređaju radi, datumom zaprimanja, opisom neispravnosti koju navodi korisnik i informacijom o tome da li se predmetni uređaj nalazi u jamstvu ili ne (ovo kupac dokazuje računom i uredno ispunjenim jamstvenim listom), te popisom priložene opreme uz uređaj - korisnik dobiva jedan primjerak prijemnoga lista, jedan ostaje servisu. Korisnik potpisuje primjerak koji ostaje u servisu.
2. Uvjeti servisa / servisni ugovor - samo ime kaže što je - tu se navodi za što je servis odgovoran, kako se postupa s uređajem tijekom i/ili po završenom servisu te se općenito popisuje vidljivo stanje uređaja. Ovaj dokument potpisuju i korisnik i ovlaštena osoba u servisu. Korisnik mora dobiti kopiju ovog dokumenta prilikom predaje uređaja.
3. Radni nalog - dokument koji korisnik dobiva prilikom podizanja uređaja sa servisa a u kojem stoji izvješće servisera sa opisom izvršenih zahvata.
Umjesto da se natežeš sa dolascima i odlascima servisera, fino odneseš uređaj na prodajno mjesto i tražiš od njih da ispune svoju zakonsku obvezu slanja uređaja u ovlašteni servis.
I tako dovoljan broj puta da ostvariš pravo na podnošenje prigovora. U pisanom prigovoru navodiš da je uređaj bio na servisu X puta i da kvar nije otklonjen, priložiš kopiju dokumentacije. U prigovoru od prodavatelja tražiš što želiš. Zakon obvezuje prodavatelja da u pisanom obliku odgovori na tvoj prigovor. Tek kad si dobio odgovor na prigovor iscrpio si sve mogućnosti rješavanja problema bez uplitanja viših instanci. Ako te odgovor na prigovor ne zadovoljava, ostaje ti prijava nadležnom tijelu (Inspektorat). U toj prijavi tražiš pomoć vezano uz svoj slučaj i prilažeš sve dokumente te iznosiš argumente.
Ne zaboravi i u prigovoru i u prijavi navesti ime i prezime i adresu za kontakt.