20.04.2020 | 21:37
Ajde da ne bude da je samo Djuro vrijedan u ovoj grupi, a njemu svakako skidam kapu na trudu i pedantnosti, ja sam nedavno napravio upgrade kočnica. Sada mi je standard na svim autima četveroklipni Brembo i 330 do 355 mm diskovi.
Inspiracija mi je bila situacija u Italiji prije pola godine u kojoj je tip u crnom SUV-u čekao na glavnoj cesti da skrene lijevo na sporednu cestu, situacija je bila savršeno pregledna, imao je komotno vremena da skrene, ali on čeka, čeka, čeka, i kontaš čovjek je ziheraš i ne žuri mu se, pa će pričekati da svi mi koji dolazimo iz suprotnog smjera na miru prođemo... i onda, kada sam mu bio na možda 30-tak metara, on krene!!! Potpuno nevjerojatno! Lud? Drogiran? Senilan i star?
Kada gume zaškripe i uz ABS onda znate "koliko je sati bilo". Vozio sam propisanih oko 70 km/h. Promašio sam ga za pola metra. Srećom je Grande Punto iza mene držao propisan razmak i nije me udario od iza, ali sve je bilo "za dlaku", naravno, uz neugodan šut adrenalina.
Uvijek sam bio za aktivnu sigurnost - znači dobri amortizeri, opruge, gume, ovjes, kočnice, uvijek su mi to prve dogradnje koje izvedem na autima.
Kada su kliješta velika gotovo kao i disk, to je dobar znak za kočenje, ali ima svoju cijenu - veću neogibljenu masu, a teški diskovi znače i gubitak na ubrzanju. Ipak, mislim da je to dobar kompromis. Češće je bolje moći brzo stati nego li brzo ubrzati.
Uvijek je dobra ideja izmjeriti temperaturu diskova nakon probne vožnje. Ako temperatura nije podjednaka, to je znak da nešto nije u redu, da vjerojatno neki od klipova ne ide glatko nazad, pa to treba sve dobro provjeriti i ugoditi.
Tko ne vidi ostatak, može pomisliti da je na fotografiji GTA model.