24.11.2020 | 17:37
Bertone kaže:
Ono što ja vidim kao idealno rješenje je pokrivenost brzim punjačima trgovačkih centara, kina, kazališta, sportskih objekata i sl. (koje gotovo svakodnevno posjećujemo), pa nakon svakog zaustavljanja/parkiranja u zoni takvih objekata, za 15 minuta - pola sata, uz plaćanje parkinga odmah platiš i struju, i uvijek imaš maksimalno dopunjenu bateriju.
Ali tu ti onda ne treba brzi punjač. Bateriji 4-5 puta manjeg kapaciteta treba 4-5 puta kraće vrijeme da se napuni na isti postotak svojeg maksimalnog kapaciteta. Znači, ako je to baterija dometa 100-150 km, 15 minuta punjenja na normalnom punjaču je njoj isto kao 60-75 minuta Tesli, zar ne?
(Osim, naravno, ako je samo domet 4-5 puta manji, a kapacitet baterije, zapravo i nije, nego je možda 2-2,5 puta manji, jer ne znaju postići maksimalnu efikasnost
).
Ako mene pitaš, u kontekstu GRADSKE vožnje, budućnost je u tome da NEMAŠ svoj auto, nego koristiš gradski car pool sustav. Imaš prepaid karticu, kao za ZET (možda baš i ZET karticu), dođeš do najbližeg car pool čvora, uzmeš raspoloživi auto, odvezeš se do čvora najbližem odredištu i ostaviš auto tamo za idućeg korisnika. Ili ga koristiš cijeli taj dan pa ga na kraju dana vratiš na isti čvor gdje si ga i preuzeo. Pay as you go.
I onda, dalje (ne za 10 godina, nego za 20, recimo), to više nije auto kojeg voziš, nego je autonomni taxi. I tek se tu postiže prava efikasnost, jer auto vozi sam i uvezan je u komunikacijsku prometnu infrastrukturu. Održava brzinu optimalnu gustoći prometa, nema nepotrebnog kočenja, niti ubrzavanja, putuje optimalnom rutom, itd.
To je, ako mene pitaš, budućnost gradske vožnje. I jedina održiva budućnost, dodao bih.