21.11.2020 | 17:54
To je baš jedan argument s podlogom.
"Kažu". Tko kaže, gdje kaže i što točno kaže?
Tesla kaže "free and unlimited charging" for new Tesla car buyers, until ownership transfer.
Dakle, kupiš novog Teslu i puniš strujom besplatno na njihovim superchargerima sve dok ga ne prodaš. Jamstvo na bateriju je 8 godina ili 240.000 km.
Uzmi neki probni scenarij. Evo moj. Kupiš novi Tesla X na leasing od 6 godina. Dakle 6 godina se vlasnik ne mijenja. U 6 godina napravim cca tih 240.000 km. Kad bi tankao isključivo na Superchargerima (trenutno je to neizvedivo jer sam u Rijeci, ali neće još dugo biti), to bi bilo čistih 240.000 km besplatno. Ako to usporedim s onim što trenutno plaćam za gorivo (Subaru XV 1.6 atmosferski benzinac AWD, cca 7,5 l/100km), uz pretpostavku da je cijena goriva kroz tih 6 godina u prosjeku 9,5 kn (vjerojatno je to preniska procjena, s obzirom na rok), računaj 2400*7,5*9,5=170.000.
Prebij to na 6*12 mjeseci, to je u prosjeku 2375 kn mjesečno uštede.
Dakle, za toliki iznos umanji ratu leasinga za Teslu X, da bi došao na ekvivalent onog što plaćaš, da kupuješ konvencionalni auto.
Sad odaberi neki auto veličine i opremljenosti Tesle X, vidi koliko te dođe leasing na 6 godina i dodaj na to njegov trošak za gorivo, za 240.000 km kroz 6 godina leasinga, pa usporedi.
Onda bi još mogli pričati o trošku servisa. Ovdje je službena uputa o redovnom servisu za Teslu:
www.tesla.com/hr_HR/support/car-maintenance?redirect=no
Dakle, nema propisanog redovnog servisa, niti pripadajućeg troška. Pribroji uštedi 16 redovnih servisa (svakih 15.000km) kroz 6 godina po cijeni od - koliko? - 1000 kn? I, naravno, sve one dodatne servise koje "skupiš" u 240.000 km. Distribucija (2 puta), turbina (2 puta?), injektori?, kvačila (2-3 puta, ako je klasični mjenjač) ili ulje (ako je automatik, 4 puta), itd...
"Kažu da je najskuplje voziti na struju".
Fkt, ajde...
Ali, bitnije od toga je:
Ja mislim da zapravo vrlo malo ljudi ima životni ritam takav da im supercharger (pod pretpostavkom da voze električni auto) treba češće od nekoliko puta godišnje. Naravno, ako je to ozbiljno složen elektro auto, kao Tesla, a ne ova polurješenja opterećena razvojnim timovima koji ne znaju promijeniti način razmišljanja.
Ako imaš auto s dovozom od 500 km, razmisli kad si zadnji puta prošao više od 500 km u jednom danu. Ja prije 4 godine, dok smo radili nadzor u Osijeku. Za normalno funkcioniranje ne treba ti supercharger, nego treba riješena infrastruktura da možeš auto spojiti na obični punjač pred zgradom u kojoj živiš. I onda možeš isto što i ja - kad dođem popodne doma s terena, uvezem auto u garažu ili dvorište svoje kuće i spojim punjač. Obični, spori. I do jutra je baterija puna.