19.12.2018 | 23:45
Imam osjećaj da ti baš i nismo pomogli.
Da probam pojasniti svoj stav. Ponajprije, svi paneli na svijetu danas (TV i monitori), bez obzira na brand, dolaze od dva proizvođača, oba iz južne Koreje. Jedan je LG, drugi je Samsung. Neki treći brand, dakle, mora imati neku specifičnu kvalitetu ili prednost koja je nekom konkretnom kupcu bitna, ali po ovom osnovnom parametru - svi su druga liga osim LG i Samsunga, u ovom trenutku. Kako reče Ris, Sony je tu bitku izgubio, odavno. Imam dojam da se više ni ne trude.
Dalje, koji panel ima bolju sliku (LG ili Samsung) je rasprava na emotivnoj razini (iOS - Android, Windows - Mac, Coca Cola - Pepsi...
). Naravno, prerogativ je da uspoređuješ panele iste tehnologije. U ovom slučaju ti to nisi učinio, tj. LGjev model kojeg si odabrao je obični LED, a Samsungov je QLED (kojem bi, recimo, odgovarao LGjev OLED).
Vidi ovdje.
A to se vidi i po cijeni modela koje si odabrao. Znači, ne uspoređuješ istovrsne proizvode pa imaj to na umu.
Burn in na panelu kojeg spominje Ris meni, na primjer, uopće nije bitan jer naš TV doma nije upaljen po cijeli dan i večer, a pogotovo nije upaljen 24h dnevno kao u izlozima trgovina. Prije nego se pojavi burn-in, krepat će od nečeg drugog (za 7-8 godina) ili ću ga ionako zamijeniti jer će doći novi modeli koji imaju softverske funkcije koje želim.
Ono što je meni bitno jest - (1) koliko se učestalo uređaj kvari i kakva je servisna podrška i (2) kakav mu je softver. Samsungov softver se meni ne sviđa. Prtljav mi je, bugovit (ne kao Panasonic, doduše
) i neintuitivan. Ali to sam samo ja. LG smart TV koristi WebOS operacijski sustav koji je od svih operacijskih sustava za smart TV najbolje podržan aplikacijama. Ljudi imaju dojam kako su android-bazirani TVi bolje podržani jer - android... ali ispada da to baš i nije tako jer je zapravo malo android aplikacija baš prilagođeno TV platformi, sve su zamišljene za touch-platforme (mobitele i tablete) i većina u stvari ne radi na TVu s androidom.
Što se one prve točke tiče, tu više od bilo čega drugog znači - kakav je konkretno lokalni serviser, onaj kojeg ćeš zvati kad (ako) ti se nešto pokvari. Ako on ne valja, badava ti je što si kupio super proizvod, jer svaki se tehnički proizvod kvari više ili manje, nakon dovoljnog broja godina. Čak ti i neka jako duga garancija zapravo ne vrijedi ako je serviser loš. Jer ćeš (nedajbože) završiti u mrtvoj petlji beskonačnog popravljanja (tj. mijenjanja dijelova) koje te, doduše, neće ništa koštati, ali svejedno nećeš imati ispravan TV.
U tom smislu, moje dosadašnje iskustvo s LG-jem (TV/monitor 19" iz 2001, TV/monitor 21" iz 2012, monitor 24" iz 2015, 35" non-smart TV iz 2006 - pokojni, 42" smart TV iz 2014) je odlično jer se od svih nabrojanih uređaja pokvario samo ovaj 35" TV, nakon 8 godina rada (LG je softverske updateove za njega izdavao dulje od 6 godina) pa smo odlučili da se ni ne želimo upuštati u popravljanje. Svi ostali navedeni uređaji kod nas još uvijek uredno rade, svakodnevno.