Nemam sad pri ruci bilješke s postdiplomskog pa da prenosim točnu definiciju, ali između oligopola (tržišta s relativno premalom konkurencijom s obzirom na potražnju) i nelojalne konkurencije (tzv anarholiberalizma) postoji pojas, recimo, "zdrave" konkurencije. U zdravoj konkurenciji postoji tržišno natjecanje, borba ili igra, kako već tko to zove, ali sve se strane pri tom drže poslovne etike i, naravno, zakona i normi poslovanja. Ako Uber ne poštuje zakon, znači da ne posluje pod istim uvjetima, dakle nelojalno konkurira.
Kao netko tko prodaje svoje usluge grafičke pripreme ili dizajna, a pri tom koristi ukradeni Adobe paket pa, nemajući taj trošak na teretu, može biti x% jeftiniji od nekog tko pokušava poslovati zakonito.
A dobro, pa ovaj ih je Šveđanin baš provocirao. Ja sam mislio da je mirno jeo i nadrljao samo jer je bio preblizu. Ako ti ne jedu, pa nije ok da im se trlja to pred nosom i praktički ih se podhebava. Ali, ok - imamo svako svoje stajalište o tome. Znam Sarajlija koji sami ne mogu vjerovati koliko im se đamija u gradu sagradilo...
Dobro pitanje. Ni ja ne znam to a baš me zanima...
P.S. Ali obzirom da smo mi mlada demokracija, a oni tvrtka koja pokriva već sada dosta zemalja - mislim da su našli neku rupu u zakonu... Ne možemo mi imati iste sustave kao demokratske zemlje koje su takve po 200 i više godina... Zemlja se razvija postupno, to je valjda logično?
Da smo do sada mogli bolje, sigurno da jesmo - a s druge strane - mogli smo i gore...
Ne možeš kao vozač - amater pružati profesionalne usluge cestovnog prijevoza putnika. Taksisti su podložni nizu obaveza od liječničkog pregleda nadalje, koje vozači ubera ne poštuju.
Ne možeš kao vozač - amater pružati profesionalne usluge cestovnog prijevoza putnika. Taksisti su podložni nizu obaveza od liječničkog pregleda nadalje, koje vozači ubera ne poštuju.
Problem je u tome sto su im te ibveze nametnute bezpotrebno.
Amater od profica autovozacs se razlikuje po tome sto ne naplacuje usluge.
Ti mene odvezes do Rijeke i ne naplatis - amater si, a ako naplatis - profesionalac si. Tko je tu lud.
Pricali se kako Uber vozaci krse zakon jer voze kao privatne osobe, a to nesmiju. Dosta je njih otvorili j.d.o.o.
Uber je u Europi dozvoljen i kod nad bi trebao biti.
Taksisti bi trebali izboriti ukidanje sranja i nameta ali onda ne bi bilo love za mazanje vrata masnoj gusci. Otpali bi paraziti koji zive od taksista.
Cameo vozaci su prolazili istu torturu kao i Uberovi.
Kazem, taksisti su mafijaska organizacija.
Cekaj, znaci cijela ova frka se digla zbog toga sto ovi iz Ubera nisu duzni proci lijecnicki pregled i slicne stvari koje ovi "profesionalci" moraju proci? Pa onda im stavi u zakon da imaju lijecnicki i sve ostalo kao i nasi i gotovo, ne kuzim cemu zabraniti takvu super stvar kao Uber koja funkcionira u cijelom svijetu, samo zato da se zastiti odredeni krug ljudi...
Po tome onda treba zabraniti u onaj "bla-bla car" ili kako se vec zove kada podijelis troskove prijevoza sa tebi totalno nepoznatim ljudima?
Ne možeš kao vozač - amater pružati profesionalne usluge cestovnog prijevoza putnika. Taksisti su podložni nizu obaveza od liječničkog pregleda nadalje, koje vozači ubera ne poštuju.
Pa zašto onda ovi "službeni" taksisti ne voze i za Uber?! Ionako svaki ima i obrt otvoren. Ako im njihovo vlastito udruženje to brani, neka sazovu skupštinu i promjene statut.
Što se tiče bikera, iako sam i ja zaljublen u motore od djetinjstva, stvarno ne razumijem za što se sada "bore".
Problem je u tome sto su im te obveze nametnute bezpotrebno.
Tako je, taksisti - ovi koji prosvjeduju - su vrsta u izumiranju, i to prvenstveno zbog nepovoljnog položaja u kojem se nalaze (razumijem ih i nije ima lako, u govnima su jer ih već desetljećima sustav ograničava i tlači na točno jedan modus rada, sada ima nebrojeno modusa kojima je u startu i u praksi neusporedivo lakše).
Jedan "klasičan" taksijaner ima obrt, udrugu, ima brdo obaveza, mora voditi računovodstvo, izdavati račune, plaćati milijun parafiskalnih gluposti, sam sebi zdravstveno i mirovinsko, mora sam sebi kupiti auto za obrt i obavljanje djelatnosti i sam ga servisirati, održavati, tankati - to je uglavnom brdo obaveza koje netko iz Cammea, Ubera - mislim na taksi-vozače - ne treba...
Pa napisao ti je Hammer gore - to je istina sve - radio sam s njima priču još u Večernjaku...
Udruženje im se zove Radio taxi Zagreb i sjedište im je u Travnom u Mamutici (onda bilo - možda su preselili) - prvo njima plaćaju članarinu godišnje ili mjesečno, ne znam - da bi uopće mogli imati onu taxi žutu tablu na krovu automobila i smatrati se legalnim taksistima. Onda - istina - dobe neke sitne subvencije za kupnju novog vozila, ali to vozilo prema novijim zakonima mora biti full opremljeno, moderno, biti točno određene zapremine gepeka, bla, truć - ukratko skupo totalno...
Ima dosta tih stvari propisanih šta i kako. Nisam ih napisao ni četvrtinu valjda.
Onda od svake vožnje dio ne cijelog iznosa, nego njihove zarade - mora ići udruženju, dio državi, i onda još sve ovo što je Hammer gore iznio, da ga ne ponavljam. I stvarno ljudi imaju i knjigovođe jer sami to ne bi ni mogli ni znali valjda sve popisati kako spada i predati gdje šta ide... (Ovi drugi iz Cammea ne bi ziher, iz Ubera ni slučajno )
Uglavnom, žešća jebada zbog čega su oni tada tvrdili da jeftiniji nikako ne mogu biti. Pričam ti o nekoj 2004./2005. godini.
Onda je došao Cammeo, čiji vozači pola toga više nisu morali raditi tako, jer nisu ta Udruga i drugačije je dogovoreno s Ministarstvom prometa, dok je u Radio taxi Zagreb (mislim, nisam siguran) u "dio s torte" uključen i Grad... Pa je došao i Zubak sa Oryx grupom i otvorio Oryx taxi. Ne znam šta je s njim danas.
I kako bi svatko novi dolazio bilo bi mu lakše - a ovi su ostajali u banani.
To ti je to ukratko.
Tako je, vozači Cammea su samo vozači, rade za plaću i nemaju nikakvih drugih briga oko poslovanja, ne voze svoje aute, ne tankaju svojim novcem, ne plaćaju članarine, mirovinsko, socijalno - sve to radi firma za koju rade i koja ima svoje službe za to (Kadrovsku, pravnu itd itd). Uber može biti bilo tko, nemam pojma da oni imaju ikakvu tvrtku ili obrt, bitno je da vozilo zadovoljava neke uvjete starosti, veličine, snage... od frendice muž uzeo rabljeni C5 da može voziti za Uber, inače je vozač u Hitnoj pomoći, ovo mu je nusprihod u slobodno vrijeme...
Ovaj sukob je sukob klasičnih taksijanera nekadašnjeg tipa koji su morali, kako Kloba veli, zadovoljavati mali milijun uvjeta, imati položene ispite za taksistu, kupovati licencu koja je znala biti i do 10.000 eura, biti član Udruge, voditi obrt, plaćati si sva sredstva i troškove od svoje zarađene love (to i je zašto su oni tako skupi i nekonkurentni) itd itd itd... ovi danas rade samo kao vozači za firmu koja vodi sve ostalo, jasno je da jedan Cammeo ima jednu firmu-obrt za 100 vozača (u biti kolikogod da ih ima!), dok su ovi klasičari imali svaki svoje, spojeno sa svim troškovima puta koliko ih ima... usrana država i Grad su izdašno kenjkali o statistikama otvorenih i postojećih obrta, ne govoreći da je samo 3500 taksista Grada Zagreba = 3500 obrtnica koje rade, dok Cammeo za moguće isti broj vozača bude imao samo jednu - sa isto toliko manjim troškovima... itd itd itd...
Aj da se Hammer i ja u nečemu slažemo
Ali stoji. Stvarno stoji. Sjebalo ih totalka. Žao ti ljudi. Meni je od frenda stari taksist u Radio taksi Zagreb, cijeli ga život znam. Da nema auto mehaničarsku radionu ne bi mogao normalno živjeti. A sjedi na stajalištu Črnomerec danima i noćima, kada god odem u onaj Super Konzum Črnomerec, vidim ga kako je tamo kraj okretišta tramvaja di su taxi stajališta sparkan i čeka...
Nije njima lako, zaista nije.
A Uber ih je valjda ubio u pojam skroz, zato je i vjerojatno ovima iz Ministarstva i došlo da ih malo nagaze (Uber, mislim).
Ali najbitnije su baš te obrtnice, dok su klasični taksisti svi firme za sebe, ovi moderniji imaju ljude iznad njih koji im se za to brinu. Dva različita svijeta zapravo...
Kao što Hammer veli, stari protiv novog.
Nije teško zaključiti koji će pobijediti.
Moramo se odlucito koliko zelimo kapitalizma a koliko socijalne note.
Zasto bi nesposobnost jednih bila kazna drugima dok bi to putnici (treci) trebali platiti.
Uber je uletio u jako nezgodno vrijeme. Taman su nekako prezivjeli konkurenciju kad Uber dolazi i kuca gotovo zadnji cavao u taxi lijes.
Umjesto da se taksisti dignu i svi redom istupe is tog udruzenja i pocnu za Uber voziti.
U velikoj su prednosti, rade sto su i do sada radili. Rade duze vrijeme svaki dan, imaju vise voznji, ako su ljubazni, dobe i dobre ocjene. Problem je jer ne kogu onda imati TAXI na krovu. OK, ako placaju clanarinu, mogu i to. Ispalo bi da dio voze za Uber, a dio za zvoj obrt. Ocito bi i ovce i novce. To ne ide.
Ne znam kako u drugim gradovima, mislim da u Rijeci vozači Cammea nisu više zaposlenici, nego isto svaki ima svoj obrt ili firmu, i sklopljen ugovor o "franšizi" s Cammeom. Nisam siguran čiji je auto, ali ovo sa zaposlenjem je navodno promijenio sam Cammeo da bi izbjegao globe što je tjerao vozače na nezakonite prekovremene. Ovako je svaki vozač "poduzetnik" ili "obrtnik" za sebe pa je jedino on kriv ako vozi previše sati tjedno. A voze svi jer su im prihodi zapravo izrabljivački niski.
Načelno se slažem sa svime što je Žabac napisao. Ljudi koji su navikli nešto raditi "slonovskim stazama" uvijek se bune, ljute i protestiraju kad se nešto promijeni, a oni se nisu tome prilagodili. Ali ne slažem se da bilo kojem vozaču-amateru treba biti implicitno dozvoljeno da prevozi putnike. Isto kao što se npr. ne slažem da bilo kojem čovjeku koji si zna doma ispeći jaja treba biti implicitno dozvoljeno da priprema hranu općoj javnosti. Jednostavno zato što se radi o poslu s povećanim rizikom za primatelje te usluge.
Ono što se "radio-taksistima" ne sviđa je to što bi trebali raditi više kilometara za istu konačnu zaradu. Više-manje to se nikom ne sviđa - da mu netko kaže da treba raditi više za isto novaca, zar ne? Jasno, ako su okolnosti takve da je za takvu promjenu sazrelo vrijeme, otpor tome je uzaludan. Ali, ponavljam, nije dobro dati opću dozvolu bilo kome da prevozi putnike eto tako, samo zato što ima viška vremena i prikladan auto.
Za života sam se valjda jednom ili dvaput vozio u taksiju. Ko srednjoškolac i i student sam uvijek koristio gradski promet ili sam udario cipelzug.. Kad vidim sve te krkane(nije baš da su svi) koji voze po gradu i koji prođu ajmo reč neku selekciju, ipak nebi hvala. S jednim sam čak prije par godina imao tučnjavu nasred Ilice. Imam prednost, ali lik uporno radi prekršaj i provodi svoju politiku. Bilo je par modrica, al bogme je dobio po tamburi.
Još da me vozi neki potencijalni krkan( kojemu nisu sve na broju) iz Ubera, pitam se kako se netko uopće usudi ući u takav auto. Ni ovi ZET-ovci u autobusima su bili priča za sebe. Radije se ja ipak uzdam u svoje noge, svoj auto i zdravi razum.
Pogledajte samo taksiste pred svetim duhom, pa to je sve polupijano. Provjereno. Ma užas.
Taksista je profesionalni vozač i kao takav mora proći određene provjere. Ove fore nije to taksiranje itd, bi ja odjebo bez pardona. Ili tako ili nikako ili mijenjat zakone. Al provjere tipa motoričke i psihičke moraju svi proći i tu nema dileme. A one koji cugaju, čak i ako ih se zaustavi izvan službe, a voze za osobne potrebe također bi im oduzeo licence. Alkoholu i drogi nije mjesto za volanom. Točka
@smayoo kaze kako ne bi dozvolio bilo kome prijeviz putnika. Ne vjerujem kako taksisti prolaxe testove kao i piloti. Sklon sam vjerovati kako je postotak "ludih" kod taksista veci nego kod vozaca Ubera.
Kako god bilo, treba svesti u zakonski okvir sve koji obavljaju tu u slugu.
Ne bi bilo dobro kad bi klasicni taksisti nestali. Mozda ih je previse ili premalo.
Neznam da li miraju vise kilometara napraviti uberovci za iste novce ili ne, ali davanja su im manja.
Zasto bi nesposobnost jednih bila kazna drugima dok bi to putnici (treci) trebali platiti.
Mislim da nije riječ o nesposobnosti, već o zakonskoj kugli oko noge koja ih je stjerala u duboku rupu iz koje je jako teško izaći, unatoč nelošim idejama.
Al' ovo je baš samo jedan od mali milijun primjera kako smo zaista mlada demokracija i učimo u hodu. A valjda će naša djeca i unuci živjeti bolje... To se nadam od neovisnosti, da će jednog dana svima biti bolje.
A čuj, ima i u tome nešto svakako, sada tražiti razloge zašto nismo bolji - ima puno strana i daleko stručnijih ljudi od mene za takve procjene, ja samo kažem onako - generalno - kako se meni čini.
Jednom mi je jedan mladi doktor rekao da je naš (hrvatski) glavni problem što "svi" kradu (ne mislim doslovno) - nego hvataju krivine.
Ali ima nas i koji zaista krademo u doslovnom smislu.
On je uzeo za primjer baš bolnicu (Vinogradsku) - veli od čistačica (koje si znaju uzeti za doma sredstva za čišćenje i WC papir), preko kuharica (koje uzmu namirnice za jelo), sestara (koje uzmu neke lijekove) - do doktora - o kojima smo već pričali što uzimaju.
To smo, po njemu, naučeni kao narod - za razliku od Slovenaca, da uzmem njih za primjer jer su nam susjedi i daleko su dalje dogurali, mada ni oni nisu zadovoljni sa stanjem svoje zemlje.
I u tome ima nešto, nikada ne biti zadovoljan trenutnim stanjem, te uvijek težiti boljem, zar ne?
Zasto bi nesposobnost jednih bila kazna drugima dok bi to putnici (treci) trebali platiti.
Mislim da nije riječ o nesposobnosti, već o zakonskoj kugli oko noge koja ih je stjerala u duboku rupu iz koje je jako teško izaći, unatoč nelošim idejama.
Mislio na nesposobnost rjesavanja uzroka problema. Nesposobni izboriti se za bolji polozaj, vec se prepustaju postojecem stanju.
Nije Uber uzrok, nego posljedica. Da je taksi sluzba organizirana onda im Uber nebi bio prijetnja.
Ja dosta često koristim taxi. Zbog putovanja najčešće do zračne luke i u povratku od luke do doma. Moja je sreća da imam "svoju " taksisticu, susjedu s kajzerice. Par puta me je vozila dok sam nazivao taxi službu, a sad imam njen broj i samo je zvrcnem. Znam da ona ima nekakav obrt i da još taksista radi za nju, ili im je ona šef, jer kad ona nemože doći onda pozove nekog od svojih taksista. Mislim da je bila u večernjaku ili nekim drugim novinama, bila je neka reportaža o njoj. Zove se Mirjana Hudenjak, ako sam točno zapamtio prezime.
Uglavnom su moja iskustva pozitivna, bilo s njom ili s nekolicinom onih drugih koje je pozivala da me voze. Svi su ok ljudi i uvjek dođu na vrijeme. Obično kad sam u Frankfurtu ili nekoj drugoj destinaciji od koje imam zadnji let za doma, nazovem je i netko me čeka na plesu, na mjestima gdje se dogovorimo, jer oni službeno nesmiju voziti od zračne luke, nego samo do nje, ali kako su Gorički taksisti dosta skuplji, onda se i vratim sa susjedom.
Puno ljudi u Zagrebu ima tu foru, ako često koriste taksi, pouzdaju se u jednog taksistu zbog ok iskustva i onda izmjene brojeve i oboje su na nekom dobitku.
Putnik zna da je vozač od povjerenja i ok, a vozač ima koliko-toliko zagarantiranu tjednu ili mjesečnu zaradu.
To je po meni ok.
Mada mislim da po statutu - koji Radio taksi Zagreb ima - nije dopušteno jer jedni drugima unutar tog udruženja stvaraju nelojalnu konkurenciju. Ali ljudi moraju preživjeti nekako i snalaze se...
To je prešutno ok, mada kao nije - tako nekako.
To je jedina stvar koja meni vrlo ozbiljno smeta kod tih "klasičnih" taksista (u bilo kojem ex-yu gradu gdje sam koristio taxi). Dođeš na stalište i ne možeš izabrati kojim se autom želiš voziti, nego moraš uzeti onaj prvi na redu. A kad se sjetim kakvih smrdljivih, prljavih, šugavih i zapljuvanih štala od auta je znalo biti kojima su taksirali...
A to s autima da su štale u Zagrebu nije više istina. Brane im i njihovi propisi i zakoni. Ako je, onda nije legalni taksist. Ali toga maknu oni sami prije nego što ga mi putnici uopće stignemo vidjeti. A ovo prvi na redu je jednostavno onaj koji se prvi pojavio od trenutno parkiranih i najdulje čeka, onaj iza njega je slijedeći itd. Takozvana dogovorena konkurencija, jel?
By the way, potukli se jutros taksisti u Dubrovniku "do koske", bilo je slomnjenih nogu - a ovaj su puta klasične napali Uberovci. Odmazda valjda - ako su klasični napali prvi, ne znam. Uglavnom, to je bilo u ranim jutarnjim satima na njihovom aerodromu mislim, i bila je baš makljaža kako mediji prenose. I policija i hitna su morali reagirati.
Brdo prijava i bolničkih kreveta je ispisano i popunjeno...
A jbg, tako je to. Sad će se Hammer opet bijesno raspisati, ali što bi drugo bilo tko mogao očekivati kad vidi da nema reakcije od policije, nego da vrijedi zakon divljeg zapada...
Sumnjam da bi, ali nakon ovog tvog posta, vjerojatnost proporcionalno raste
Postaje mi drago da sam mu se ja polagano ali sigurno maknuo s nišana.
Ti Smayoo, kao da u tome - a ne znam za drugu riječ - lagano i uživaš
Nego, jučer sam slušao TBF - prvi album, i naletim na onu prastaru "3-logija jada" stvar kada trojica kao repaju - jedan je junkie, drugi diler, treći policajac. Stvarno su me riječi podsjetile na našeg čovjeka o kojem pričamo.
Nikakva uvreda (niti blizu) - Hammer - poslušaj stvar ako mi ne vjeruješ...
Ali stavovi su vam zaista opisani turbo slično. I njegovi u pjesmi, i tvoji u dosadašnjim postovima.
Kao da je stihove za tu zadnju strofu pisao baš - policajac
Ono, zna da nema vajde, ali on je pošten i svoju borbu nastavlja, bori se sa dilerima "ka prljavi Harry" - iako je i sam svjestan da "glavne face izvuć' će se - uvjetno"...
Ali najviše me zapravo podsjetio stih di sam sebe uspoređuje sa Sledge Hammerom.
E hebiga, kako mi ne bi pao na pamet!
Evo, da čovjek ne traži bez veze kako ga zaista nisam uvrijedio:
čibušić
Mada znam da - ako mu je loš dan - reš pečen sam i ja danas ziher...
A, nadajmo se da će me shvatiti onako kako planiram.
Ali da je vjerojatnost odgovora gotovo sto postotna, to sam osigurao.
Kako bi Homer Simpson uzdahnuo kad sam sebe sjebe - "duh!"
Dok se ne pobiju, ne bude mira. Dubrovacki taksisti su posebno bezobrazni i bahati. Sad su dobili po glavi od svojih sugradjana.
Neke procjene su bile o 200.000€ godisnje prihoda od jednog taksija u DU.
Kolike su vase place i koliko ste uspita vise polozili od jekog sugavog taksijanetskog.
drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice [link]
drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada
Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo
Zdravac: Ali to je paket ex yu kanala, nema samo sport vec sve
Zdravac: Kvalitetni, koji mogu preporučiti 10 eur/mj