Jučerašnji Nu2 s Rimcem, pogledajte ako niste!
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Jučerašnji Nu2 s Rimcem, pogledajte ako niste!


31.03.2018 | 18:05
JOHN kaže:
Ja samo znam da je prodaja i marketing učinilo čudo i prodalo je priču.Naime, od predstavljanja do objave zaprimljene kompletne narudžbe je fakat prošlo malo vremena, tak da se meni čini da je to bilo peace of cake.
Sad slijedi onaj teži dio posla.


Tu se itekako slažem: sad slijedi NAJTEŽI dio posla. Organizacija i pokretanje proizvodnje. Osiguranje kvalitete proizvedenih automobila (da se ne dogodi da neki nisu na razini ostalih). Postprodajna podrška (uspostava dobave dijelova, tehnička podrška za kvarove, a kvarova će biti)... Ima toga koliko hoćeš, a klijentela kojoj se obraćaš ne oprašta greške u koracima.
31.03.2018 | 18:08
Stvarno, Leno je imao onu emisiju Leno's Garage, tako se nekako zvala - zar ne?
31.03.2018 | 19:41
Kloba kaže:
JOHN, definitivno si u pravu kada si napisao da je Rimac napravio brand.
Njegove baterije se od Muskovih samo po izgledu totalno razlikuju, a tko zna po čemu sve ne u sustavu upravljanja njima koji Rimac ima svoj, a Musk svoj. Tesli baterija stoji ispod automobila, zauzima cijelu površinu između četiri kotača, a Rimcu ispod haube ili ispod stražnjeg dijela (gdje bi na normalnom autu bio prtljažnik).
A da je danas YouTube sposoban ljudima lansirati karijere u stratosferu, uzmi za primjer samo iz Hrvatske 2Cellos i prvi spot obradu Thrillera od Jacksona, te Concept One Rimac automobila koji je u svijetu hiper automobila i drag racinga postao zvijezda jer je sve kraj sebe, redom LA Ferrari, Prosche 911 Spyder, Laborghini Aventador, Honda NSX, pa i Bugatti Veyron - ostavljao u prašini.
I naravno da su si (kako je ovih Concept One proizvedeno 10 primjeraka) ovi šeici, prinčevi, ruski oligarsi (ili njihovi sinovi) i novopečeni kineski lovatori; redom krupne ribe koji dnevno potroše stotine tisuća dolara na hranu za kućne ljubimce - poželjeli nasljednika.
Upravo dok ovo pišem i razmišljam, držim je je tek sada Rimac u fazi biti ili ne biti.
Ako ovaj test ne prođe, gotov je. Pogorelić.
Ako prođe, sve karte su mu otvorene.
Concept One i njegov battery managment system:

volar-e-applus-idiata-electric-supercar-eu-rimac-concept-one-10.jpg


Propulsion-3.jpg


Battery system Tesla S automobila, na kojeg se ljudi žale da skuplja vlagu između baterije i dna šasije vozila, na kojem su s gornje strane sjedala. Pa kukaju da im odlazi rashaldni sistem baterije smješten ne znam ni sam gdje (mislim da je ispod haube negdje). Ma čuda. Kada na You Tube ukucaš Tesla (ne mora stajati problems kraj te riječi) izbacit će jako puno videa korisnika tih automobila koji se žale na svakojake stvari, i jako puno baš na bateriju.
A Clarcksona je tužio jer je prvi Roadster koji je deklarirano mogao preći toliko milja na jednom punjenju popljuvao, jer se njemu pred kamerama ugasio nakon cca 10 milja. Musk je tvrdio da laže i da je kupljeni novinar od auto tvrtki kojima je u cilju što više razvući korištenje klasičnih motora. Ne znam tko je u pravu, znam samo da je Musk izgubio parnicu.

tesla-model-s-battery.jpg


Mogla se skratit priča i proglasit da je to smeće od proizvoda. Navodno da nema Tesle S na kojoj se kvaka nije mijenjala nakon par tis km. Neki ih mijenjaju i u nekoliko navrata. Jako puno ima prigovora oko Tesle S, a di je tek 3. Koliko je to površan proizvod da i glupi ameri to polako shvaćaju. Jedina dobra stvar Tesle što je potakla druge(korisnike, pa i same proizvođače) da stvari po pitanju pogona mogu biti ipak drugačije. Sve ostalo mi izgleda kao poluproizvod kojeg na kraju nisu u stanju ni realizirat u zacrtanim okvirima.
Ono što mene živcira kod takvih ljudi (Musk i sl) je ta razina neprizemnosti, egocentričnosti i lucidnosti pri čemu dižu takav hype, doslovno preko noći, oko svojih proizvoda, a ljudi ko ovce navale i čekaju u fakin redovima, bacaju pare i onda gunđaju na netu kako su ih zajebali. Zato je meni nepomljivo, mada me eto Djuro uvjerava u suprotno, da su danas vozila daleko kvalitetnija.
Ja osobno mislim da je slika bitno drugačija. Korisnike se vara, novi modeli se štancaju gotovo svake godine, svake druge sigurno. I to naravno za sobom vuče dječje bolesti koje se u pravilom u redizajnu rješavaju, al ne, događa se iprovo suprotno. Događaju se bolesti koje su se riješile u autoindustriji prije 20g.
31.03.2018 | 19:53
Nije Tesla S toliko poluproizvod, koliko su automobili vrh piramide kompletne autoindustrije. Električni automobili jednostavno nemaju sistem podrške, servisere, popratne dućane, stručnjake, proizvođače svih mogućih dijelova i xyz stvari koje je u 100 godina razvila klasična autoindustrija na fosilna goriva. Musk je invoator (ne tipa Tesla, tipa Edison) i definitivno će ostati upamćen kao čovjek koji je pokrenuo masovnu proizvodnju električnih automobila. On za  kaže da, ukoliko planiraju izbaciti auto 2020. godine, debelo kasne.
EDIT:
Na ulazu u njegov ured u SpaceX pogonu, u koji je uložio daleko više love nego u Teslu, imaš dva postera Marsa. Jedan kakav je danas. Drugi kako ga on zamišlja, sa zelenim zemljanim masama i oceanima i morima.
EDIT 1:
Tesla Gigafactory, kada se završi - u jednoj će godini proizvoditi više baterija za automobile od svih ostalih proizvođača baterija kombinirano.
Reda veličine radi, još 99 takvih tvornica riješilo bi kompletne potrebe za energijom cijelog planeta.
31.03.2018 | 19:55
Ako je tako rekao, onda je shvatio i sam da se autoindustrijim nemre bavit svaka šuša, ona sa parama ili bez njih.
31.03.2018 | 20:01
Koliko sam ga shvatio, nije na to mislio. Nije autoindustrija polje u kojem jedan uzima sve, a drugomu ostaju mrvice. Uvijek ima mjesta za još jednoga, ako taj jedan zna što radi. Na svjetskoj skali, ovi najveći proizvođači imaju redom manje od 10 posto u prodaji. Mislio je da je prvi val električnih automobila već prošao, i da će oni koji su ga zajahali pobrati lovorike, dok će se ostali moć samo priključiti na već uspostavljen sistem s kojeg su kremu (masnu lovu) pobrali ovi prvi. U tom smislu.
EDIT:
Sada ga čitam, pa znam nešto više.
31.03.2018 | 20:07
I još nešto. Da su njuške u autoindustriji odgovornije i prizemnije, kladim se da bi korisnici bili daleko zadovoljniji. Al jbg oni su odabrali put masnog profita, stoga ja biram put kupca iz noćne more.
31.03.2018 | 20:08
Tesla S je poluproizvod od auta, npr. učestalo/često krepavanje LED svjetla (pogotovo zadnjih pozicija) na autu od 60 000 $ je poluproizvod od auta.
Frendica ima Saab 9-3 2.0T iz 2005. ili 2006. i znaš koliko je njoj puta krepalo bilo koje svjetlo na autu... nikad.
31.03.2018 | 20:11
Što se tvoje opaske o nekadašnjoj kvaliteti automobila tiče, to bi ipak više znao ti, Bertone i Đuro. Ja mogu pričati iz osobnog iskustva o dva auta i to je to. I ti automobili su meni bili OK, i savršeno su bili očuvani - već sam objasnio razlog. Pa 10 godina stara Fiesta od stare ima 20 tisuća km.
31.03.2018 | 20:12
Bertone kaže:
Tesla S je poluproizvod od auta, npr. učestalo/često krepavanje LED svjetla (pogotovo zadnjih pozicija) na autu od 60 000 $ je poluproizvod od auta.
Frendica ima Saab 9-3 2.0T iz 2005. ili 2006. i znaš koliko je njoj puta krepalo bilo koje svjetlo na autu... nikad.


Sad me i ti zajebavaš ili me netko konačno razumije?
Ak se ne varam, kondenzacija u lampama nije pokrivena jamstvom!!!!!
31.03.2018 | 20:17
[quote="JOHN" post=166855]Kloba kaže:


Ja osobno mislim da je slika bitno drugačija. Korisnike se vara, novi modeli se štancaju gotovo svake godine, svake druge sigurno. I to naravno za sobom vuče dječje bolesti koje se u pravilom u redizajnu rješavaju, al ne, događa se iprovo suprotno. Događaju se bolesti koje su se riješile u autoindustriji prije 20g.


John, ajmo baratat činjenicama. Svaki auto na tržištu provede 6 (šest) godina. To je industrijski standard. Provjeri brojke. Nakon tri (3) godine se radi facelift. To najčešće znači osvježavanje motorne ponude (novi motor, eventualno mjenjač). Promjene ponekad obuhvaćaju i malo vanjskih promjena (nova grafika svjetla i sl.) i eventualno dodavanje nekih novih sustava kako bi se držao korak s ostalim suparnicima koji ih uvode u svoje modele.
To je jako daleko od tvoje tvrdnje 'gotovo svake godine'.

A bolesti koje su se riješile prije 20 godina? Sad su najčešći problemi s ispušnim sustavima koji su nekad bili komad cijevi s dva prigušna lonca, a danas su u njima svakakva čuda od katalizatora, sondi, i senzora. Kod dizela su to danas problemi sa DPF filterima kojih prije 10 godina nije ni bilo. Dakle, tih problema nije bilo i nisu ni mogli biti riješeni prije 20 godina. Danas je mehanika završena priča. Izrada je toliko precizna da su mehanički kvarovi posljedica grešaka u materijalima, a ne u konstrukciji.
Evo jedan primjer. Znaš li što su klase ležajeva, rukavaca, stublina i klipova? Ovo su ključni dijelovi motora koji se kreću i oni imaju neku nazivnu dimenziju (recimo, provrt cilindra 80 mm) no u stvarnosti se proizvode u klasama dimenzija. Dosjedi moraju biti uz određene zračnosti da bi se sve skupa moglo gibati i da između ima mjesta i za ulje.
Rukavci radilice se proizvode u 5 klasa. Za njih se proizvode i 5 klasa kliznih ležajeva raznih debljina kako bi zračnost za ulje ostala u potrebnim granicama. Ta zračnost mora biti reda veličine 0.02-0.03 mm (dvije do tri stotinke mm). Dopuštena odstupanja ležajeva jedne klase je oko 9 tisućinki mm (0.009 mm). Dakle, netko proizvede motor i njegove ključne dimenzije uz preciznost od 9 tisućinki mm. I to čini u serijama od stotina tisuća komada.
Znaš li uređaje za mjerenje dimenzija koji su dostupni? Imaš pomičnu mjerku (popularni šubler) koji mjeri do desetinke mm (0.1) i mikrometar koji ide do stotinke mm (0.01). Dakle, mehanički mjerni uređaj koji bi neki serviser mogao koristiti precizniji od mikrometra ni ne postoji.

Jedno je biti skeptičan oko nečeg, a drugo apriori kontra-anti-protivan i tvrditi da se ljude vara. To je jako teška izjava i jednostavno nije istinita. Kažeš da znaš kako ljudi imaju problema s autima. Imaju, jasno da imaju. I te pamtiš. A koliko ih NEMA nikakvih problema? Oni ti nisu zanimljivi. Auti su različiti. Svaki je napravljen slijedom određene filozofije proizvođača. Stvar je samo u tome da nađeš onog koji baš tebe veseli.
31.03.2018 | 20:18
Dečki - sve stoji što pišete oko Tesle. Ali, ponavljam - dok ostali imaju kompletnu piramidu od kojih je prodani automobil samo vrh, njegova Tesla je kao santa leda koja pluta na površini, a ispod bi trebala biti sve veća i deblja, no nema - ništa. No, nije to ni čudno. Tesla automobils je osnovana 2003., a Tesla Factory se počela graditi 2010. Volvo je osnovan 1927. godine. Znači, ima laganih 76 godina prednosti.
Što je, uzmemo li sve navedeno u obzir - čudno?
EDIT:
Spomenuo sam Volvo jer sam znao da je Bertone spomenuo skandinavsku marku, no sada vidim da je u pitanju SAAB. OK, oni su mlađi. Osnovani su 1945. Opet, to je 58 godina prednosti i građenja mreže svega. Pa barem vama auto stručnjacima to ne bi trebalo biti čudno.
31.03.2018 | 20:23
JOHN kaže:
Bertone kaže:
Tesla S je poluproizvod od auta, npr. učestalo/često krepavanje LED svjetla (pogotovo zadnjih pozicija) na autu od 60 000 $ je poluproizvod od auta.
Frendica ima Saab 9-3 2.0T iz 2005. ili 2006. i znaš koliko je njoj puta krepalo bilo koje svjetlo na autu... nikad.


Sad me i ti zajebavaš ili me netko konačno razumije?
Ak se ne varam, kondenzacija u lampama nije pokrivena jamstvom!!!!!


John, mislim da još uvijek nisi shvatio da Teslu ni Bertone, ni ja (kao zaljubljenici u aute) NE SMATRAMO proizvodom auto industrije. Dakle, kad govorim(o) o autoindustriji, ja govorim o tradicionalnim proizvođačima klasičnih automobila koje pokreće motor s unutrašnjim izgaranjem.

Tesla je ono što bi ja nazvao wannabe prometalom, a ne autom (nema Smaye da kontrira pa moram iskoristiti priliku ).

Ad kondenzacija u lampama kao predmetu jamstvenog prigovora: to se razlikuje od proizvođača do proizvođača. Pouzdano znam: Ford priznaje samo kad se voda cijedi s unutrašnje strane fara, Hyundai priznaje i blago zamagljenje. I opet, ne možeš generalizirati.
31.03.2018 | 20:26
Naravno da se ne štancaju svake godine. Svake 4 ili 5 sigurno. Nemoraš me secirat baš za sve. Di sam ja spominjao mehaniku kao problem? Ja sam spominjao dizajn i elektroniku.

I da, koliko ljudi je danas spremno reči ama baš sve. Odnosno, meni ili tebi, da su kupili auto za 20000 eura ili više i da ih uz sve probleme još hebe i auto s kojim moraju na servis svako malo. Ja fakat svako malo čujem takve ljude jer im nije bed reči da ih je netko zajebo.
31.03.2018 | 20:27
Ne sprdam se sa tobom @John, pa stavio sam onaj link od Marcusa gdje se požalio na skretanje Tesle. Ovo za svjetla je info od lika koji radi i živi u Kanadi i koji kaže da svaka druga Tesla S na cesti ima barem jedno pokvareno svjetlo.

Za Saab postoji legenda zašto su propali. Naime GM koji je bio 100% vlasnik od 2000. do 2010. godine je inženjerima Saab-a kad su napravili prototip modela 9-5 rekao da moraju smanjiti kvalitetu auta i srezati troškove za xy love, inženjeri Saab-a su rekli ok, uzeli lovu od GM-a i predstavili finalni 9-5 koji je bio još kvalitetniji i skuplji od pretpostavljenog.

Danas mi je najzanimljiviji proizvođač auta Volvo.
Nakon što su ih preuzeli kinezi koji su upumpali lovu, ali se nisu miješali u kvalitetu auta ima i dizajn i kvlaitetu i ono što mi je i dalje kod njih najbolje je planiranje budućnosti u kojoj ne kažu da će proizvesti toliko i toliko auta ili zaraditi toliko i toliko nego im je cilj svake godine smanjiti broj smrtno stradalih u njihovim autima.
31.03.2018 | 20:28
Djuro genijalac kaže:
JOHN kaže:
Bertone kaže:
Tesla S je poluproizvod od auta, npr. učestalo/često krepavanje LED svjetla (pogotovo zadnjih pozicija) na autu od 60 000 $ je poluproizvod od auta.
Frendica ima Saab 9-3 2.0T iz 2005. ili 2006. i znaš koliko je njoj puta krepalo bilo koje svjetlo na autu... nikad.


Sad me i ti zajebavaš ili me netko konačno razumije?
Ak se ne varam, kondenzacija u lampama nije pokrivena jamstvom!!!!!


John, mislim da još uvijek nisi shvatio da Teslu ni Bertone, ni ja (kao zaljubljenici u aute) NE SMATRAMO proizvodom auto industrije. Dakle, kad govorim(o) o autoindustriji, ja govorim o tradicionalnim proizvođačima klasičnih automobila koje pokreće motor s unutrašnjim izgaranjem.

Tesla je ono što bi ja nazvao wannabe prometalom, a ne autom (nema Smaye da kontrira pa moram iskoristiti priliku ).

Ad kondenzacija u lampama kao predmetu jamstvenog prigovora: to se razlikuje od proizvođača do proizvođača. Pouzdano znam: Ford priznaje samo kad se voda cijedi s unutrašnje strane fara, Hyundai priznaje i blago zamagljenje. I opet, ne možeš generalizirati.

Ok, sad sam mirniji.
31.03.2018 | 20:30
Bertone, čovjek se zove Marques, ne Marcus. Marques Brownlee. Samo opaska. Lakše ti je zapamtiti nick, MKBHD.
EDIT:
A ovo da niti Đuro niti Bertone ne smatraju električne automobile automobilima, dečki - a kako ćete ih nazivati i doživljavati u desetljeću 2020. - 2030.?
Kada će gotovo SVI auto proizvođači (i sami znate koliko ih je najavilo već sada prelazak od koje godine, mislim da je najkasnija 2040., najranija 2020. - ovisno koji proizvođač - kada prebacuju komplet proizvodnju na električni pogon) koje danas poštujete izbacivati električne automobile?
EDIT 1:
Svaka čast vašem znanju, ali svi mi starimo. I svi se mi smijemo dedama i bakama koji ne kuže šta je satelitska antena, digitalni prijamnik i slične spike. Vrijeme ide, a mi ostajemo na mjestu. Godina proizvodnje smo ta koja jesmo. I nama će se mlađarija smijati.
31.03.2018 | 20:36
Kloba kaže:
Bertone, čovjek se zove Marques, ne Marcus. Marques Brownlee. Samo opaska. Lakše ti je zapamtiti nick, MKBHD.
EDIT:
A ovo da niti Đuro niti Bertone ne smatraju električne automobile automobilima, dečki - a kako ćete ih nazivati i doživljavati u desetljeću 2020. - 2030.?
Kada će gotovo SVI auto proizvođači (i sami znate koliko ih je najavilo već sada prelazak od koje godine, mislim da je najkasnija 2040., najranija 2020. - ovisno koji proizvođač - kada prebacuju komplet proizvodnju na električni pogon) koje danas poštujete izbacivati električne automobile?


Upravo tako kako si rekao: električni automobili. Automobili su automobili, električni automobili su - prometala

A ovo, kompletna proizvodnja i to... O tom - potom...
31.03.2018 | 20:40
Đuro, što su električni automobili danas - kako ti kažeš, prometala - ovi koji su na cestama sigurno jesu. Ja pričam o ne tako dalekoj budućnosti. Jebote, nisam se niti okrenuo, sjećam se kada sam se vozio u Ritmu, bio sam na Črnomercu i išao prema doma s posla, kada sam na radiu čuo da je umro Franjo. Prošlo 18 godina dok si reko keks.
EDIT:
Mada ti moram dati za pravo za ovo o tom - potom.
Da je istina pola stvari koje sam sam pisao u razdoblju između 2005. do 2008., pričam samo o najavama: danas bi imali naftovod Družba Adria, LNG terminal na Krku, obnovljene rafinerije Rijeka i Sisak, nizinsku prugu Rijeka - Zagreb - Budimpešta, Zagreb bi imao novu žičaru do Sljemena...
Tako da - stvarno - o tom, potom.
31.03.2018 | 20:45
Bertone kaže:

Danas mi je najzanimljiviji proizvođač auta Volvo.
... nego im je cilj svake godine smanjiti broj smrtno stradalih u njihovim autima.


Znaš zakaj je to tak? Jer vjerojatno, u prosjeku, ne postoje gori vozači od Šveđana. Ozbiljno. Nigdje nikad nisam vidio trotračnu autocestu (u svakom smjeru, ukupno 6 traka) s ograničenjem brzine od 70 km/h. I svi se voze 70 km/h.
I pri toj brzini ima u minuti toliko neuspješnih i pogrešnih pokušaja prestrojavanja da se pitaš kako je moguće da je to država koja je dala Kenetha Ericssona, Ronieja Petersona, Mathiasa Ekströma... Čudo jedno. Gotovo svi voze neki Volvo, ali kao da je u polovici njih za upravljačem Steve Wonder....
31.03.2018 | 20:49
Djuro, bez daljnjega, očito se dobro razumiješ u aute. Al probaj gledat stvari izvan svoje slike.
Ja sam građevinar ti vjerojatno strojar. Meni se sjebe greda, pukne crijep ili tako nešto. Tebi pukne crijevo za dovod goriva, zaštopa ti se DPF ili EGR(nemoj me sad secirat jer oboje znamo da ga puma nema). Kaj radimo, odemo obojica po alat i riješimo problem, par minuta ili sati posla u kojem bumo oboje vjerojatno guštali. Ja to ispričam ovom ili onom, kao i ti. I svi se čude.. A ti koji nas slušaju muku muče em što imaju problem, em što ga sami neznaju riješit i što na koncu moraju u servis ili zvat majstore. A tek su kupili novi auto, stan, kuću, usisavač ili što god drugo. Njima je bedara i mnogi šute. A di su tek oni koji ne razumiju da imaju problrm do trenutka kad bude kasno.
31.03.2018 | 20:58
Djuro genijalac kaže:
Bertone kaže:

Danas mi je najzanimljiviji proizvođač auta Volvo.
... nego im je cilj svake godine smanjiti broj smrtno stradalih u njihovim autima.


Znaš zakaj je to tak? Jer vjerojatno, u prosjeku, ne postoje gori vozači od Šveđana. Ozbiljno. Nigdje nikad nisam vidio trotračnu autocestu (u svakom smjeru, ukupno 6 traka) s ograničenjem brzine od 70 km/h. I svi se voze 70 km/h.
I pri toj brzini ima u minuti toliko neuspješnih i pogrešnih pokušaja prestrojavanja da se pitaš kako je moguće da je to država koja je dala Kenetha Ericssona, Ronieja Petersona, Mathiasa Ekströma... Čudo jedno. Gotovo svi voze neki Volvo, ali kao da je u polovici njih za upravljačem Steve Wonder....


Kaj se kod prestrojavanja ne usude stisnut više od 70? Problem je velik ako svi krenu u isto vrijeme. Ak svi voze 70 onda jedini način da se prestrojiš je da zakočiš.
31.03.2018 | 21:06
Pa u Švedskoj je snijeg velikim dijelom godine. Možda zato ograničenja brzine? cairblanco je napisao da Šveđani ceste ne posipavaju niti šljunkom niti solju. Sada je čovjek gore. Samo ralice rade kada treba raščistiti snijeg s prometnica.
Ako bi se vi vozili više od 70 na sat na -20 zimi, svaka vam čast. Ja se ne bih usudio. A oni tamo žive.
31.03.2018 | 21:18
Kloba kaže:
Bertone, čovjek se zove Marques, ne Marcus. Marques Brownlee. Samo opaska. Lakše ti je zapamtiti nick, MKBHD. :


A jbg sad, kako ti izgovaraš Marques?


Kloba kaže:
Jebote, nisam se niti okrenuo, sjećam se kada sam se vozio u Ritmu, bio sam na Črnomercu i išao prema doma s posla, kada sam na radiu čuo da je umro Franjo. Prošlo 18 godina dok si reko keks.


Blago tebi kaj si tako mlad, ja sam gledao nedjeljom poslijepodne kad su rekli da je umro Tito.

Djuro genijalac kaže:

Znaš zakaj je to tak? Jer vjerojatno, u prosjeku, ne postoje gori vozači od Šveđana. Ozbiljno. Nigdje nikad nisam vidio trotračnu autocestu (u svakom smjeru, ukupno 6 traka) s ograničenjem brzine od 70 km/h. I svi se voze 70 km/h.
I pri toj brzini ima u minuti toliko neuspješnih i pogrešnih pokušaja prestrojavanja da se pitaš kako je moguće da je to država koja je dala Kenetha Ericssona, Ronieja Petersona, Mathiasa Ekströma... Čudo jedno. Gotovo svi voze neki Volvo, ali kao da je u polovici njih za upravljačem Steve Wonder....


To stoji... ne znam da li znaš, ali su prije xy godina neki psihići radili istraživanje angažiranosti vozača po markama auta i ispalo je da je vozač Saab-a 10x više angažiran od vozača VW i jedini je zaključak do kojeg su došli je da se vozači Saab boje voziti.
31.03.2018 | 21:21
Kloba kaže:
Pa u Švedskoj je snijeg velikim dijelom godine. Možda zato ograničenja brzine? cairblanco je napisao da Šveđani ceste ne posipavaju niti šljunkom niti solju. Sada je čovjek gore. Samo ralice rade kada treba raščistiti snijeg s prometnica.
Ako bi se vi vozili više od 70 na sat na -20 zimi, svaka vam čast. Ja se ne bih usudio. A oni tamo žive.


Pa baš zato kaj se rode na snijegu su evolucijom unaprijeđeni za kretanje po snijegu i ledu za razliku od nekog neigerijca i njima snijeg i led ne bi trebao biti problem. Pa uzmi situaciju kod nas u ZG i u ST. Koliko je bilo padova i lomova u ZG prije par gidina, a koliko u ST kad je ono kod njih zaledilo na tri dana. Isto je i sa brojem prometnih nesreća.
01.04.2018 | 06:42
Bertone kaže:
A jbg sad, kako ti izgovaraš Marques?

Vjerojatno su mu preci negdje iz Louisiane, New Orleansa. Neki Creoli pomiješani s nekim robovima, ko će ga znat. Pa potomci underground railwayom pobjegli prema sjeveru. Ma, sada mu obiteljsko stablo pogađam.
Nebitno, ta je država francusko govorno područje kao i englesko, a po Vuku se piše Markez.
A ovo u kojim državama se voze koji automobili najviše, osim što svi znamo da u Njemačkoj vjerojatno puno ljudi vozi njemačke automobile, tako i u Švedskoj valjda zato Volvo i SAAB, ali negdje sam pročitao da - što se Europe tiče, najviše Tesla"prometala" čovjek vidi po Norveškoj. Da li je to istina ili ne, ne bih znao...
Nisam znao da je Švedska "dom" dvaju najvećih proizvođača kamiona na svijetu, sada naletio na netu: navodno Volvo AB i Scania AB.
01.04.2018 | 07:30
Kloba kaže:
Pa u Švedskoj je snijeg velikim dijelom godine. Možda zato ograničenja brzine? cairblanco je napisao da Šveđani ceste ne posipavaju niti šljunkom niti solju. Sada je čovjek gore. Samo ralice rade kada treba raščistiti snijeg s prometnica.
Ako bi se vi vozili više od 70 na sat na -20 zimi, svaka vam čast. Ja se ne bih usudio. A oni tamo žive.


Kume, bilo ljeto, suho ko barut. Po zimi oni voze s čavlericama pa mogu jurit
01.04.2018 | 07:35
Ma ok, Đuro - vjerujem ti.
Samo znaš o čemu se radi. Sušec junior (nije stručnjak u automobilizmu, ali puno putuje - pogotovo po Europi na utakmice Lige prvaka i to) mi je jednom prilikom rekao da nema luđih vozača (nije rekao gorih, istina) od Talijana. Pa sam nekako, kada si ti napisao Šveđani, pomislio da je to možda osobni dojam svakog vozača. No, ne znam - samo ti kažem čega sam se sjetio, pa povezao snijeg i to...
EDIT:
A znači sa gumama oni rješavaju proklizavanje po ledu? Dobro je znati...
01.04.2018 | 07:35
Kloba kaže:
ali negdje sam pročitao da - što se Europe tiče, najviše Tesla"prometala" čovjek vidi po Norveškoj. Da li je to istina ili ne, ne bih znao...
Nisam znao da je Švedska "dom" dvaju najvećih proizvođača kamiona na svijetu, sada naletio na netu: navodno Volvo AB i Scania AB.


Norveška je prva krenula s poticanjem elektroprometala jer imaju toliko hidropotencijala da ga ne mogu iskoristiti. Prvih 10-ak godina su elektroprometala bila oslobođena svih davanja, imala velike poticaje i - besplatno tankanje struje. Sad im pomalo ukidaju te beneficije jer je jako puno elektroprometala u prometu.

Švedska ti proizvodi jako puno toga i čini to jako dobro. SAAB je bio kolateralna žrtva GM-a koji je unišitio njih, a skoro i Opel nakon što je bankrotirao (GM) u SAD....
01.04.2018 | 07:38
Ovo za SAAB i GM nisam znao, ali znam da Musk nudi svim kupcima Tesle besplatnu struju na Tesla punionicama. Istina, ne znam koliko ih ima u Norveškoj. Ali, obzirom koliko je im država ogromna, njih ima isto kao i Danaca, oko pet milijuna. Šveda je 10-ak.
Znači, Tesla punionica struje bi bila ovo, jeli:
tesla-model-s-supercharger.jpg

EDIT:
Čekaj, Đuro - SAAB je mrtav? Ili na samrti?
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 12 sati, 50 minuta
  • drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
  • stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
  • stefanjos: tako da, meni je to top feature
  • stefanjos: ja imam australski app store i iphone mirroring koristim svaki dan
  • drlovric: To ces probati jednom i nikad vise. Nema razloga za biti razocaran :)
  • Zdravac: - NIJE :/
  • Zdravac: Jel proradio iPhone Mirroring? :)
  • Yonkis: iOS 18.1.1 / macOS Sequoia 15.1.1 [link]
  • kupus: pretpostavljam da to ide meni, znaci fino radi.
  • kupus: hahaha
  • drlovric: Znas kako lijepo klepece. Mozes i mijenjati zvuk. Merak pravi ????????
  • kupus: svejedno hvala smayoo
  • smayoo: Ma nemoj me zajebavat... :D
  • drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice :) [link]
  • drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada :)
  • Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
  • VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
  • smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
  • kupus: hvala
  • kupus: moze li netko probat ovaj besplatan virtualan masterpiece na m macovima? [link]
  • ping: @drlovric imaš besplatne konvertere na netu pdf to excel ili konvertiraj u jpeg pa potrazi online free konverter ocr to excel
  • drlovric: nemam Acrobat....smo PDF Exprt i Wondershare.... Raspadne se na oba
  • drlovric: Daj mi mail na poruku pls, pa da ti posaljem....a kakav Pentagon, prosla su ta vremena, glupost neka :)
  • Zdravac: negdje ju uploadaj, pošalji mi link pa ak hoćeš, da vidimo kak će ispasti (osim ako nisu neke secret Pentagon pi*darije :)
  • Zdravac: @drlovric - "export to excel" ?! Adobe acrobat
  • drlovric: Imam fakturu u PDF, htio bih od nje napraviti Excel file. Sta da radim? :)
  • mariolino1971: Pozdrav. Pokušavam poslati oglas no stalno dobivam poruku 413 Request Entity Too Large. U čemu je problem?
  • kupus: UK korisnici vs Apple [link]
  • Yonkis: Jeste li znali da se iPhone sam reboota ako nije otključan u 72 sata? [link]
  • Yonkis: jeste čitali komentare na [link]
  • Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
  • cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
  • cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
  • drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo :)
  • Zdravac: Ali to je paket ex yu kanala, nema samo sport vec sve
  • Zdravac: Kvalitetni, koji mogu preporučiti 10 eur/mj
  • Zdravac: Ima, iptv
  • kupus: hometv to go ili kako već
  • kupus: znači ide i eronet aplikacija
  • kupus: u bih prava ima arenasport ako se ne varam
  • drlovric: Jel ima neki nacin da se HNL Supersport liga gleda online? Neki app? Streaming? Iptv?
  • cariblanco: Prošlo iz petog pokušaja...bit će da je Riba na suhom ;)
  • cariblanco: Zašto mi neće primiti odgovor o ogulinskom zelju...klikam tri puta i ništa, a regan sam ?
  • Riba: Ali vjerojatno je ista prica kao i sa Studion.
  • drlovric: Raskopali su novig Minija. Izmjenjiv je disk. Vjerojatno radi njihove SKU ustede, ne radi korisnika. Uglavnom nije zalemljen.
  • kupus: nije, to je isto kao i apple.hr
  • zvone: Imaju apple.hu. Valjda je to istyle.
  • kupus: samo hoće li ti htjet prodat minija s 256gb storagea, to je pravo pitanje :P :)
  • kupus: a imaš i našeg dpasarica s foruma, pa se njemu javi. vjerujem da ti može složiti konkurentnu cijenu
  • kupus: imaš translate u browseru, čak i u firefoxu od ne toliko davno

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

divanl, drlovric, Ender, jmirakul, m@xym, Riba, robee, Anonimci (345)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.42 Seconds

Provided by iJoomla SEO