25.03.2018 | 22:05
JOHN kaže:
Zanimljivo. Ja ne pljujem po struci, nego po onima koji sudjeluju u šlamperaju i onima koji to opravdavaju.
Mislim da se možemo složiti da svatko tko proizvodi BILO ŠTO to želi prodati i tako zaraditi? Dakle, i proizvođači automobila rade aute koje žele prodati. Budući da ih ima izuzetno puno, tržište je jako (pre)zasićeno, i kupac može birati što god želi. Dakle, kupac je taj koji posredno odlučuje, zar ne?
I sad slijedi istinita priča. Peugeot 206 kad je izašao, bio je čudo. Zamijenio je 205 kojeg je nacrtao veliki Sergio Pininfarina i bio je proizvod vlastitog dizajna Peugota. Kasnije se doznalo da ga je oblikovao Turčin Murat Günak. No, kad je izašao, ljudi su poludili za izgledom i prodaval se ko vruće žemičke.
No, mjenjač, tj. ručica mjenjača nije bila precizna kao na 205-ici. I radila je klonk-klonk-klonk kod svake promjene. Kod nekih drugih proizvođača to nije (bio) slučaj. Ali na Peugeotu radi klonk-klonk-klonk. Ok, to će otkloniti na nasljedniku, ne? I dođe 207 s vrlo sličnim problemom. Sad se ne čuje klonk-klonk-klonk, ali je ručica neprecizna i sklona zapinjanju. A malo su previše šparali na sajlama...
I dolazi 208. Tu je tek prebacivanje na benzinskim modelima KATASTROFA. I za vrijeme prezentacije (međunarodne) ja dohvatim voditelja projekta. On blista kak je auto super dok ga ja ne pitam zašto se brzine mijenjaju tako LOŠE?
Pa nije, to je industrijski standard, on odgovara.
Oprostite, ali i Vi i ja znamo da to nije istina. Tijekom razvoja ste imali dostupne suparnike i radili benchmarking. Ovo je uvjerljivo najlošije u klasi.
Pa nije baš tako loše? Tko je to bolji od nas?
Mogu Vam krenuti nabrajati: Ford, VW, Škoda, Alfa, Renault... Treba dalje?
Paaa, dobro, mi baš nismo tijekom razvoja stavili naglasak na to.
Pa zašto niste?
Uglavnom, nakon 5 minuta argumentiranja on gubi živce (nije iz marketinga pa da je profesionalni lažljivac) i otvoreno kaže: Gledajte, od 1500 novinara koji će biti na ovoj prezentaciji, ovaj prigovor koji Vi upućujete će izraziti njih 150. Maksimalno. A od kupaca će ih se požaliti manje od 5 posto. Dakle, ljudima to NIJE BITNO, pa zašto da se time opterećujemo?
Eto, to je dio istine. Neki se brandovi radi vlastitog ponosa upru da stvar odrade kako treba, ostali slušaju povratne informacije mušterija. A to je uvijek sklizak teren, jer onda obično završiš na minimalnom presjeku zajedničkih zahtjeva i u principu nemaš napretka.
I onda, kad imaš neki sličan poludrek u prodaji, kreću priče o lifestyle proizvodima namijenjenim točno nekom.
Ali, čak i uza ovo, ostajem pri tvrdnji da su auti iznimno pouzdani. Neki dijelovi vozila su sprtljani, jer nikom nije bitno, ali ono što je svima bitno je da se ne kvare. I to je ostvareno