26.12.2019 | 11:24
smayoo kaže:
Supravodljivost, kako reče jura22 samo rješava električke gubitke, ali ne može proizvesti energiju iz ničega, za savladavanje mehaničkih gubitaka i pretvorbu u kinetičku, odnosno potencijalnu energiju.
Dečki, pa nisam ja baš tak bedast. Nisam ni rekel da supravodljivost sama po sebi proizvodi struju, nego da ako nju ostvarimo, onda baterije kao baterije više nisu potrebne.
Dakle, imamo kutiju u kojoj je, ne znam, složeno 2 km zavojnice. Supravodljive. I onda ju spojimo na napon od 220 V, recimo, i u njoj 'zavrtimo' struju. Ona juri u krug cijelo vrijeme, jer gubitaka nema. I pomalo trošimo tu energiju kako nam treba, tj. kad kočimo opet ju vraćamo natrag.
Električni pandan tlačnog spremnika zraka, ali (gotovo) bez gubitaka....
Evo, jel sad jasnije? Dakle, iz odgovora sam zaključio da nismo ostvarili neki napredak na polju supravodljivosti.
Smayoo, vlak ima i mehaničke zračne kočnice. Svi vagoni ih imaju i to na inverzan način, tj. da su uvijek aktivne pa su vagoni zakočeni dok ih ne spojiš na lokomotivu koja ih otkoči. Na taj način vagoni stoje u mjestu dok ne dođe lokomotiva po njih. Da, elektromotorni pogon se koristi, pa i kod kenedijevki. One zelene ili plave lokomotive s dvotaktnim dizel motorom koji pokreće generator, a taj generator stvara struju za elektromotore. Naime, bilo bi nemoguće proizvesti mehanički prijenosnik snage te veličine koji je potreban da se povuče željeznička kompozicija (problem je faza kretanja, tj. spojka).
I tramvaji imaju takve kočnice, a dodatno imaju i elektromagnetsku koja se koristi u nuždi i spaja se izravno na tračnicu (to je onaj komad željeza koji visi paralelno s tračnicom duljine cca metar) i tako koči.
Primarno se koči elektromagnetski, ali ima i ovaj dodatak. Novi tramvaji tu struju čak i šalju natrag u mrežu tijekom kočenja, stari Đuro Đaković imaju otpornike na krovu koji to pretvaraju u toplinu i zagrijavaju zrak oko sebe.
Slično je i s čehima (ČKD Praha Oborovy Podnik), to su oni okrugli tramvaji s dva prednja svijetla i udvojenim brisačima.
Tramvaj je specifičan po tome što on za pogon koristi istosmjerni napon od, ubij me sad, 1500 ili 3000 V, a vlakovi idu na izmjenični.