21.02.2020 | 17:51
Zoranowsky, slažem se da bi na nekoj višoj razini bilo logično da ljude naučiš konceptima rada, ali, ako pođeš od toga da, naročito u osnovnoj školi, djecu učiš rukovanju računalima zato što praktički nema posla u kojem mogu biti sigurni da im to neće trebati. Evo, uskoro će i škovacini morati rukovati QR code skenerima i sl.
U tom smislu, to je nešto što bi trebali naučiti svi koji idu u školu, bili oni kasnije u životu znanstvenici, inženjeri, liječnici, konobari, slastičari, taksisti ili plaćeni ubojice za mafiju.
U biti, učiš ih (trebao bi ih učiti) vještinu korištenja. Na toj razini i tako širokom pristupu, normalno je da se onda vežeš na neki konkretan alat.
U strukovnim tehničkim školama djecu uče tehničkom crtanju uz pomoć (sasvim konkretno) AutoCADa. Ako se radi o nekom smjeru strojarskog tehničara, možda i SolidWorksa ili Catie. Ne možeš ih učiti načelnom konceptu crtanja bilo kojim CAD alatom jer odlaziš u apstrakciju i onda ih guraš učenju znanja, umjesto učenju vještine. A na razini srednje škole moraš ih najprije naučiti vještini, jer danas je AutoCAD ono što je nekad bio rapidograf, daska i T-ravnalo.
I ja svoje studente učim raditi konkretno u AutoCADu (iako ne čistom blentavom crtanju nego konkretnoj primjeni u određenoj struci) jer na taj način imaju konkretnu platformu na kojoj razvijaju vještinu. Bilo bi neodgovorno od mene da ih učim koristiti Q-CAD (na primjer) jer je to opensource alat dostupan na svim OS platformama, kad znam da gotovo svi poslodavci (ne samo kod nas) traže poznavanje rada u AutoCADu. Ja im se trudim pokazati širinu i opcije, ali učim ih raditi u AutoCADu jer to je ono što traži tržište rada. A moj je posao da ih pripremim za to. Temelje političke ekonomije i etike civilnog društva nisu ono za što me (u konačnici) ti studenti i njihovi roditelji plaćaju.