16.03.2018 | 19:57
Jbt, Đuro - nema rečenice iz koje nisam nešto novo saznao.
Ako će to valjati, a kao što kažeš - ostaje vidjeti - pretpostavljam da će svi proizvođači napraviti svoju verziju istog motora (kao s tenisicama: Adidas Ultra Boost i Nike Air VaporMax; isti princip, drugo ime).
Znam da si fan talijanskih automobila, prvenstveno Alfa Romea.
Stric mi je svojedobno vozio svjetloplavu Alfu 157, to mi je tada bio jeben auto.
Baš baš...
Ostao je na Talijanima, ali posao mu ne ide pa se prebacio na Fiat i to dostavno vozilo od tvrtke.
Šta ćeš, računi su prvi - sve znaš.
Nego, on je (kasnih 80-ih ili ranih 90-ih) kupio novu Mazdu 323F. A mom starom, kojemu je auto bio prijevozno sredstvo od točke A do točke B, a vozio je žutog TAS-ovog Golfa, je prodao svoj dotadašnji auto - Fiat Ritmo '82. godište.
Stric se dan danas kune da je to bio prvi Ritmo u Zagrebu (zaista ne znam, ali da si je tada mogao priuštiti iznadprosječne stvari/stvari preko reda - je).
Uglavnom, stari ga je uzeo za staru, a ona, kada je uzimala Mitsubishi Lancer GLX '91. godište da obnovi "vozni park" početkom milenija - ga je proslijedila meni.
Tako da mi je taj Ritmo prvi auto. I mogu ti reć (ja sam ga - ovo nije laž - 2001. godine dobio sa 120 000 km. NIŠTA. Stara je imala rutu Kustošija - Vinogradska di je radila. Za one koji nisu iz Zagreba - četiri km u jednom smjeru. Znači, 8 km dnevno 5 dana u tjednu. Ako bi se išlo na more, išlo se kod prijatelja koji imaju viksu i oni bi vozili pa bi poveli i nas, kasnije i nju. Tako da je Ritmo bio uščuvan samo tako. Samo mu je lak otišao zbog snijega i sunca jer je parkiran vani. Dao sam ga prelakirati u istu boju - metalik plavu). Išao sam tri puta na more s njim, niti jednom nije zakašljao. S tim da sam prvi puta (negdje sam pročitao da auto treba prodisati) odvozio u komadu od Zagreba do Splita. Autu piše 180 km/h, ja sam ga uspio nagariti do 160 km/h, brže nije jadnik mogao
).
Još danas se sjećam osjećaja kada bi u lijevoj traci pretekao Mercedes koji je vozio u desnoj (znam da se taj vozač vozio mirno i da me mogao skinut samo tako da je htio, ali opet
vozio sam 20 godina star auto!).
Uglavnom, ono što mi je stric rekao, i što mene zanima je li istina jest slijedeće: da je TADA (znači '80-ih) Mazda imala status kao danas (čak ne danas, nego prije 10 godina) KIA. Nitko nije vjerovao Japancima da mogu sklepati pošten auto. Jel to istina?
Evo slike auta kakvog sam imao, još je živ - prodao sam ga tipu u Gornjoj Kustošiji pa ga vidim.
Ovako je nakon lakiranja izgledao i moj, samo mu je plastika na branicima i retrovizorima apšisala. Za to nisam našao trajno rješenje, osim onih sprejeva za plastiku koje kupiš na benzinskim pumpama pa ti par dana sjaji. Inače, auto je bio benzinac s malo jačim motorom, ne najjačim ali ne niti onim početnim. Ne znam sada detalje stvarno, gledam po Wikipedii - to je bila treća generacija istog Ritma, druga se izvana razlikovala po onim okruglim bravama.