Ne kužim kako ti ne možeš?
Na isti način kako je Švicarac ponosan na svoju zemlju zbog najboljih satova i čokolade, navijač Real Madrida što je njihov klub osvojio dvije uzastopne Lige prvaka. Jesu li oni utjecali na to? Nisu...
Ali imaju pravo biti ponosni.
Ajmo ovako.
Jesi li ponosan što si Dubrovčan? Što ti tisuće i tisuće ljudi svake godine dolaze diviti se ljepoti grada. Ja sam ponosan samo što se grad nalazi u istoj državi, a vjerujem da bi bio EXTRA ponosan da sam stanovnik toga grada. Ali, jesam li ga ja gradio? Nisam.
Daddo: "No tvrdi da su troškovi smiješni" Koji to? p.s. Dizajn kravate na vratima, meni se više čini kao boca šampanjca, a onda se netko sjetio u njihovom marketingu da podsjeća na kravatu (ako malo zažmiriš) pa su ponosni da su "inkorporirali" kravatu u dizajn auta. Ne vjerujem tome da su se vodili siluetom kravate i onda prilagodili dizajn (i funkciju) auta tome. Sve je super ali sam skeptičan oko priče za kravatu.
Reakcije se ne stišavaju.
Evo šta ekipa Top Geara veli, kome se neda čitati engleski ima na Jutarnjem naslovni tekst. www.topgear.com/car-news/electric/new-19...ng-electric-hypercar
EDIT:
Izgleda da je Rimac ipak brži od Roadstera 2. Pasus iz teksta:
"On the way, we’re told the C_Two will have cracked 0-60mph in 1.85 seconds (albeit with an American drag strip-friendly one-foot rollout), and 0-62mph, for we Europeans, in 1.97 seconds."
Mislim, nebitno na kraju krajeva - ali tući jednog Teslu, i to najjači model koji je tek u najavi - za pola sekunde, respect.
Nego, ovo su napisali u Jutarnjem: "snaga računala ugrađenog u automobil jednaka je snazi 22 Macbook Pro-a." Još da su napisali kakvih MBP-a, bilo bi nam jasnije, ali to su novinari.
Taj dizajner, Adriano Mudri, koliko shvaćam - i nije zaposlenik isključivo Rimac automobila iako je oba auta on dizajnirao. Ovo mu je stranica, i bome radi sa dosta auto proizvođača. www.adrianomudri.com
Znači, onda mu ovaj plati dizajn, ili ima postotak od prodanog automobila, kako to ide?
Ja samo ne mogu shvatit hrvatski mentalitet koji je u stanju kenjat po rimcu, i njegovim radovima, stavljat ga u isti koš kao sa horvatinčićem i sl kretenoidima, dok se u hr praktički postavlja baza za nešto tehnološko potpupno drugačije u svijetu, čak žešče od tesle....cijela civilizacija i napredak društva bazira se na tehnologiji i znanosti... i to pojedincima tu nije jasno, a ni 90% hrvatske......no, ako kome se natiže i debatira ,neka ovo prebaci u zaseban topik jer mi se baš tipka.........
da zaključim.... rimcu apsolutno sve pohvale..... hypercars uopče nisu nejgova prava priča, i to je ono što me oduševljava..... razvoj tehnologije za napredak nečeg večeg je puno važnije.....a to je on i sam rekao nedavno...itd itd
Da, on s tim automobilima demonstrira šta je sve u stanju proizvesti za druge proizvođače automobila.
A ima i tvornicu motocikala na električni pogon, Greyp.
I mene čude usporedbe o kojima pišeš.
A valjda imamo nešto u nama koji živimo u ovom podneblju; neki jal - šta li je...
Evo, njemu se predbacuju novci od tate s kojima je počeo. E pa, od doba garaže i njegovog raspitivanja na forumima mislim da ovo nitko nije niti sanjao, uključujući tatu.
A što se nas kao naroda tiče - takvi smo u svemu. Pričamo li o nogometu, rukometu, vaterpolu - svi smo treneri - nema nam ravnog. A nismo sjeli na onu klupicu na terenu namjenjenu za rezerve, medicinsko osoblje i trenera.
Isto je sa bilo kojom drugom temom.
Ne kažem da nema ljudi koji se razumiju u puno toga, ali takvi nemaju potrebu ispucavati svoje znanje svakome.
Ne kužim kako ti ne možeš?
Na isti način kako je Švicarac ponosan na svoju zemlju zbog najboljih satova i čokolade, navijač Real Madrida što je njihov klub osvojio dvije uzastopne Lige prvaka. Jesu li oni utjecali na to? Nisu...
Ali imaju pravo biti ponosni.
Ajmo ovako.
Jesi li ponosan što si Dubrovčan? Što ti tisuće i tisuće ljudi svake godine dolaze diviti se ljepoti grada. Ja sam ponosan samo što se grad nalazi u istoj državi, a vjerujem da bi bio EXTRA ponosan da sam stanovnik toga grada. Ali, jesam li ga ja gradio? Nisam.
Ponosan mogu biti jedino zbog nečega što sam postigao ja sam, netko iz moje obitelji, ili zbgo nečega što imam ili u čemu sam sudjelovao.
Sintagma 'Ponosam što sam hrvat' (ili bilo koja druga nacionalnost) je besmislena, jer je to (da sam hrvat) činjenica na koju ni na koji način nisam mogao utjecati. To je otprilike kao da kažem da sam ponosan što sam muškarac.
Da li sam ponosan zato što sam iz Dubrovnika? Nisam, iako mi je naravno vrlo drago što jesam rođen u Dubrovniku, ali bi mi isto tako bio drago da sam i iz bilo kojeg drugog mjesta.
Da se razumijemo, izuzetno mi je drago što je Rimac kao mlad čovjek, u državi koja se baš i nema čime pohvaliti na tehnološkom i gospodarskom planu, uspio napraviti nešto ovako impresivno, o čemu piše cijeli svijet.
Također, ne mogu shvatiti da veliki broj onih koji ostavljaju komentare na netu, samo pljuvaju po Rimcu, omalovažavaju njegova postignuća i općenio imaju negativan stav o Rimcu i njegovoj tvrtci.
Ponosan mogu biti jedino zbog nečega što sam postigao ja sam, netko iz moje obitelji, ili zbgo nečega što imam ili u čemu sam sudjelovao.
Sintagma 'Ponosam što sam hrvat' (ili bilo koja druga nacionalnost) je besmislena, jer je to (da sam hrvat) činjenica na koju ni na koji način nisam mogao utjecati. To je otprilike kao da kažem da sam ponosan što sam muškarac.
A mogao si utjecati na to u kojoj i kakvoj ćeš se obitelji roditi?
Ne kužim kako ti ne možeš?
Na isti način kako je Švicarac ponosan na svoju zemlju zbog najboljih satova i čokolade, navijač Real Madrida što je njihov klub osvojio dvije uzastopne Lige prvaka. Jesu li oni utjecali na to? Nisu...
Ali imaju pravo biti ponosni.
Ajmo ovako.
Jesi li ponosan što si Dubrovčan? Što ti tisuće i tisuće ljudi svake godine dolaze diviti se ljepoti grada. Ja sam ponosan samo što se grad nalazi u istoj državi, a vjerujem da bi bio EXTRA ponosan da sam stanovnik toga grada. Ali, jesam li ga ja gradio? Nisam.
Ponosan mogu biti jedino zbog nečega što sam postigao ja sam
Potpisujem...apsolutno!
A Rimac…pih, mogao je i zabrijati malo sire, nekakve elektricne aute za sire mase…ovako me zabole za nesto sto ce imati 150 judi
Kuzim, napredak, tehnologija, ovono…ali svejedno, meni beznacajno.
Evo, da odgovorim na neka (nepostavljena) pitanja. Vozilo se zove concept i upravo to i jest. 150 komada koliko je najavljeno da će se raditi je, neka se nitko ne uvrijedi, samo želja.
Ni Concept one, niti ovaj nemaju ECE homologaciju da bi se mogli registrirati na području EU i prodavati (zato je ekipa iz Top Geara vozila Concept one u Švicarskoj koja nije članica EU). Da ne bi mislili da su Ameri po tom pitanju blagonakloni, nisu.
Homologacija je niz pravila kojima vozilo koje netko želi proizvoditi i prodavati na području EU/USA mora udovoljavati. To kreće sa svjetlima, pa se proteže preko sigurnosnih značajki itd itd. Recimo, čisto da dobijete osjećaj dokle to ide, propisana je minimalna visina trećeg stop svjetla (koje je obavezno) od tla. Između ostalog, i to je jedan od razloga zašto su velikoserijski auti tako slični jedni drugima, jer moraju udovoljavati istim propisima koji su tako detaljni da u mnogočemu određuju izgled auta.
Zašto Rimac radi hyperauto? Iz dva razloga. Prvi je taj da se o njemu (kako vidimo) priča. Tu se na dvije stranice razglaba o tome je li njegovo ubrzanje 0-100 kmh (ili 0-60 mph) 1.87 ili 1.9 sekunde. Da je riječ o gradskoj taljigalici koja ubrzava do 50 km/h za 6 sekundi, to nikoga ne bi zanimalo.
Drugi razlog je taj što cijela priča košta. Imaš ljude koje plaćaš. Radni tjedan ima 40 sati i to košta neku sumu novca. I ima samo 40 sati. Ako 40 sati radiš nešto što možeš prodati za X onda ćeš zaraditi X. No, ako 40 sati radiš nešto što možeš (ključna riječ, možeš li?) prodati za 20X, onda si zaradio 20 puta više. Pa je bolje raditi hyperauto, nego taljigalicu.
Na isti način autoindustrija više zarađuje na skupljim autima, jer su radnici plaćeno jednako bez razlike radili mazdu2 ili mazdu6, a šestica se prodaje za veće novce jer je veći i bolje opremljeni auto.
Svaka čast Rimcu da je zavrtio priču i da isporučuje svoj know-how drugima. To je vrijedan uspjeh. A o prvobitnoj akumulaciji kapitala smo sve saznali još u Glembajevima, ne? Pa mu ja priznajem da je s tim novcima nešto korisno napravio, umjesto da se preserava po birtijama i marinama.
Ponosan mogu biti jedino zbog nečega što sam postigao ja sam, netko iz moje obitelji, ili zbgo nečega što imam ili u čemu sam sudjelovao.
Sintagma 'Ponosam što sam hrvat' (ili bilo koja druga nacionalnost) je besmislena, jer je to (da sam hrvat) činjenica na koju ni na koji način nisam mogao utjecati. To je otprilike kao da kažem da sam ponosan što sam muškarac.
A mogao si utjecati na to u kojoj i kakvoj ćeš se obitelji roditi?
Gjuroo, mislio sam na obitelj u užem smislu, tj. na svoju ženu i djecu (dakle na nekoga čijem uspjehu mogu i ja doprinijeti).
Ja na svoje roditelje nemogu biti ponosan, ali oni na mene svakako mogu.
A Rimac…pih, mogao je i zabrijati malo sire, nekakve elektricne aute za sire mase…ovako me zabole za nesto sto ce imati 150 judi
Kuzim, napredak, tehnologija, ovono…ali svejedno, meni beznacajno.
Prva primjena teflona (politetrafluoretilen) je bila za oblaganje torpednih cijevi u podmornicama da se smanji trenje pri lansiranju torpeda i omogući izrada većih torpeda s daljim dosegom i većim bojevim glavama. Teško da se to može okarakterizirati kao masovni proizvod namijenjen svima, zar ne? No, danas taj isti teflon pronalaziš na gotovo svakoj tavici, ne?
Od nekud uvijek treba početi. Koliko je koštao prvi komp s OSX-om? Bio je to nexe, zar ne? Pa je kasnije OSX došao do kompova koje si je mogao kupiti svatko.
Mogli bi tako unedogled...
Za auto za šire mase mi kao država, a pogotovo Rimac nema kapacitete za izradu. Jer onda ti je cijena manje-više zadana i ograničena ponudom konkurencije. Ovako radiš auto koji (za volju raspre) nema konkurencije pa onda možeš i izvjesiti cijenu koju hoćeš, tj. smatraš da će ju netko platiti
Prilično sam siguran da bi u opisanim slučajevima softver za autonomnu vožnju odreagirao i brže i ispravnije od običnog vozača. Takvi sustavi će, osim uvida u neke stvari koje većina običnih ljudi nema (IC kamers npr.) imati i isprogramirano 'iskustvo' puno veće od iskustva prosječnog vozača, i reflekse brže od refleksa vozača formule 1.
Ništo još od toga, dok god računala budu radila na 0 i 1. Računala su glupa i dok se to ne promjeni od te primjene nema kruha...možda bi brže odreagirala, ali ispravnije nikako.
A Rimac…pih, mogao je i zabrijati malo sire, nekakve elektricne aute za sire mase…ovako me zabole za nesto sto ce imati 150 judi
Kuzim, napredak, tehnologija, ovono…ali svejedno, meni beznacajno.
Prva primjena teflona (politetrafluoretilen) je bila za oblaganje torpednih cijevi u podmornicama da se smanji trenje pri lansiranju torpeda i omogući izrada većih torpeda s daljim dosegom i većim bojevim glavama. Teško da se to može okarakterizirati kao masovni proizvod namijenjen svima, zar ne? No, danas taj isti teflon pronalaziš na gotovo svakoj tavici, ne?
Od nekud uvijek treba početi. Koliko je koštao prvi komp s OSX-om? Bio je to nexe, zar ne? Pa je kasnije OSX došao do kompova koje si je mogao kupiti svatko.
Mogli bi tako unedogled...
Za auto za šire mase mi kao država, a pogotovo Rimac nema kapacitete za izradu. Jer onda ti je cijena manje-više zadana i ograničena ponudom konkurencije. Ovako radiš auto koji (za volju raspre) nema konkurencije pa onda možeš i izvjesiti cijenu koju hoćeš, tj. smatraš da će ju netko platiti
Vjerujem i slazem se…ali za sada mi je jos uvijek beznacajno. Cekam dan kada cu kupiti pravi ful funkcionalni elektricni auto, majkemi…ali ovo me fura na 150 bogatih koji ce se igrati a mi ostali smo na stand by-u. Zaista se ne mogu prikljuciti opcoj euforiji.
Ali eto, necu ni previse hejtati Dobro je dok se radi!
Gle, ja i dalje smatram da su elektroauti još uvijek generalno sprdnja, ali ne želim sad kvariti veselje. Da to želim postavio bi pitanje koliko traju baterije kad se proba iskoristiti sva snaga i ovo ubrzanje koje je deklarirano? Vjerujem da je odgovor 5-6 minuta....
No, evo, ako se ne varam, Apollo program je bila prva primjena mikrovalki pa ih sad imamo u svakom kućanstvu. Od nekud se mora početi...
Svaka tvrdnja od svakoga od vas, sagledana realno - stoji.
Ja sam samo sretan što se u državi u kojoj su svakodnevica vijesti tko je koga deložirao, kome se sudi zbog utaje poreza, tko danas prosvjeduje na Markovu trgu, koji je bogataš oslobođen zbog ovoga ili onoga a koji se branitelj razneso jer nema za kruh; koji stočar nema kome prodati mlijeko jer ga država ne podupire kako bi trebala - ovo pozitivna kap u moru negativnih vijesti i sveopće apatije u koje nam je društvo upalo i nikako da se iščupa.
I daje neko svjetlo na kraju tunela u tom malom, uskom segmentu za ljude koji će raditi u tim pogonima i uspjeti biti zadovoljni i ostati ovdje, u Hrvatskoj.
Pričao sam sa stricem u ponedjeljak, on je blizu mirovini, ali iako je završio Ekonomski fakultet, uvijek je imao bliske odnose s pravom. Pazite podatak, ne znam da li je samo za Zagreb ili cijelu Hrvatsku. 1990. je bilo registrirano 70-ak odvjetničkih ureda, danas ih je oko 1500. I o tome pričam.
Jako puno mladeži odlučuje se na studiranje prava ili ekonomije, kao da su to jedine grane u državi.
A to su samo par kotačića u pokvarenoj mašini koju zovemo država Hrvatska.
I zato me ovakva vijest, ponavljam, ispunjava (možda je ponos kriva riječ, m@xym) - nadom.
Nadom da će moji nećaci imati lijep život.
Eto - to je to.
Kakve veze ima to što rade sa 0 i 1, fuzzy logika je već odavno u primjeni (dakle, ne samo 'da' i 'ne', nego i 'možda').
Računala nisu glupa, samo rade ono za što su programirani, ako je kompjuter 'glup' nije do njega, nego do programera.
Ne trebaš uopće sumnjati da li bi računalo odreagiralo brže, čak i kod klasičnih automobila već imaš sustave u kojima računala odreagiraju brže od prosječnog vozača (BAS). Još, jedan primjer, doduše iz druge branše, poznati 'nevidljivi' lovac-bombarder F-117 je u tolikoj mjeri neaerodinamičan (zbog oblika trupa koji treba biti radarski nevidljiv) da njime zapravu cijelo vrijeme upravlja kompjuter (kontinuirano drži avion u stabilnoj putanji, inače bi se strušio na zemlju), a pilot zapravo samo određuje smjer letenja.
Autonomni automobil sa 'znanjem' vozača relija i 'refleksima' kompjutera, bio bi bolji vozač i od bilo kojeg vozača utrka, a kamoli prosječnog vozača. Zapravo, gledajući svakodnevno kako se pojedinci ponašaju u prometu, mogu ti reći da bi bilo prilično teško ne biti bolji od prosječnog vozača.
Evo, da odgovorim na neka (nepostavljena) pitanja. Vozilo se zove concept i upravo to i jest. 150 komada koliko je najavljeno da će se raditi je, neka se nitko ne uvrijedi, samo želja.
Ni Concept one, niti ovaj nemaju ECE homologaciju da bi se mogli registrirati na području EU i prodavati (zato je ekipa iz Top Geara vozila Concept one u Švicarskoj koja nije članica EU). Da ne bi mislili da su Ameri po tom pitanju blagonakloni, nisu.
Homologacija je niz pravila kojima vozilo koje netko želi proizvoditi i prodavati na području EU/USA mora udovoljavati. To kreće sa svjetlima, pa se pže preko sigurnosnih značajki itd itd. Recimo, čisto da dobijete osjećaj dokle to ide, propisana je minimalna visina trećeg stop svjetla (koje je obavezno) od tla. Između ostalog, i to je jedan od razloga zašto su velikoserijski auti tako slični jedni drugima, jer moraju udovoljavati istim propisima koji su tako detaljni da u mnogočemu određuju izgled auta.
Najavljeno je da će se Concept Two, možda nisi gledao najavu, proizvoditi i za EU i za US tržište, koliko sam shvatio za sva tržišta svijeta - odnosno ona tržišta odakle će biti kupci koji će uplatiti za vozilo.
Imaš tekstove o tome, sada su najavili da će slupati osam test automobila da bi auti mogli biti spremni za ta tržišta. Potraži malo...
A taj se auto neće tako zvati - ConceptTwo mu je radni naziv dok ne dođe na ceste. O tome je već izjavio barem deset puta. Tu ga tako zovemo jer ga drugačije ne možemo nazvati. Slažem se da je želja, ali mislim da će se želja ispuniti. Sada ima backing ulagača koji su ušli s ozbiljnim kapitalom (pa razbit će skoro 17 milijuna eura vrijedna vozila da budu spremni za tržišta). www.vecernji.hr/auti/rimac-c-two-adriano...stovi-zeneva-1231095
Inače, Rimac je osim u Svetoj Nedjelji otvorio i razvojni studio u Osijeku. Znači, već dva grada profitiraju od plaćanja poreza, itd. I zadnje, Mudri puno radno vrijeme radi kod Rimca, dao je izjavu.
Kakve veze ima to što rade sa 0 i 1, fuzzy logika je već odavno u primjeni (dakle, ne samo 'da' i 'ne', nego i 'možda').
Računala nisu glupa, samo rade ono za što su programirani, ako je kompjuter 'glup' nije do njega, nego do programera.
Ne trebaš uopće sumnjati da li bi računalo odreagiralo brže, čak i kod klasičnih automobila već imaš sustave u kojima računala odreagiraju brže od prosječnog vozača (BAS). Još, jedan primjer, doduše iz druge branše, poznati 'nevidljivi' lovac-bombarder F-117 je u tolikoj mjeri neaerodinamičan (zbog oblika trupa koji treba biti radarski nevidljiv) da njime zapravu cijelo vrijeme upravlja kompjuter (kontinuirano drži avion u stabilnoj putanji, inače bi se strušio na zemlju), a pilot zapravo samo određuje smjer letenja.
Autonomni automobil sa 'znanjem' vozača relija i 'refleksima' kompjutera, bio bi bolji vozač i od bilo kojeg vozača utrka, a kamoli prosječnog vozača. Zapravo, gledajući svakodnevno kako se pojedinci ponašaju u prometu, mogu ti reći da bi bilo prilično teško ne biti bolji od prosječnog vozača.
To 0 i 1 sam rekao figurativno, ali da su računala glupa iza toga stojim. Mogu ona voziti F-117 i airbus, ali su i dalje glupa i točka.
Ako su ona pametna, zašto nam to ne ponude u svakodnevnom korištenju kad radimo s njima. Primjera radi, netko radi u nekom programu i zašto računala ne prate korisnikov rad i stekne neko iskustvo na kakav način korisnik koristi taj program, pa mu ponudi neke radnje da odradi umjesto njega...kad da ne malo morgen.
Pa običan c/p nekih slika kojih imaš puno u folderu nemogu odraditi. Imaš selektiranje i selektiranje svih slika, a šta ako ja hoću svaku petu sliku po redu kopirati negdje drugdje... i tako ja c/p pete slike, pa sljedeće pete, pa sljedeće pete...a komp nikako da me pita dali želim svaku sljedeću petu sliku premjestiti tamo gdje ih premještam
Nemam ja tu šta hvaliti, ne treba ti autonomno vozilo, dovoljna je i 'obična' nabrijana jurilica, isključi joj sve zaštite, stavi unutra mladog nadobudnog vozača, polij malo vode po cesti, i broji za koliko će sekudni odletjeti u jarak. Sa uključenim svim mogućim zaštitama će na cesti ipak ostati znatno duže. Zahvaljujući 'glupom' kompjuteru i nulama i jedinicama.
Prilično sam siguran da bi u opisanim slučajevima softver za autonomnu vožnju odreagirao i brže i ispravnije od običnog vozača. Takvi sustavi će, osim uvida u neke stvari koje većina običnih ljudi nema (IC kamers npr.) imati i isprogramirano 'iskustvo' puno veće od iskustva prosječnog vozača, i reflekse brže od refleksa vozača formule 1.
Računalo može reagirati brže, ali ne i bolje od čovjeka, pogotovo ne može predvidjeti događaj, a mislim da to svaki prosječni vozač može nakon 10-15 godina svakodnevne vožnje.
Ok, vjerojatno vas je malo na forumu išlo vježbati kočenje na granici uključivanja ABS-a, ali isplati se (pogledajte video ispod). S druge strane računalo može ili kočiti sa ABS-om ili bez njega, 0 i 1, nema kočenja na granici.
Drugi primjer je vjerojatno iskusio svaki prosječi vozač (ok, ti si iz DU pa vjerojatno i nisi ), a to je kad auto zapne u snijegu... svi oni koji nemaju ESP ili ga mogu isključiti uglavnom bez problema izvezu auto iz snijega, oni sa ESP-om koji ga imaju i nemaju mogućnost gašenja (osim da izvade osigurač) najčešće ostanu gdje jesu ili traže pomoć prolaznika da iz poguraju.
Jedno ovisi o mozgu i osjećaju vozača, a drugo o pameti računala. Jbg, ali ja vozim rukama, nogama, guzicom, leđima... svaki dio tijela ima senzore koji osjećaju auto u odnosu na podlogu... s druge strane auto ima senzore koji reagiraju samo prema zadanom programu i ništa van toga.
m@xym kaže:
Nemam ja tu šta hvaliti, ne treba ti autonomno vozilo, dovoljna je i 'obična' nabrijana jurilica, isključi joj sve zaštite, stavi unutra mladog nadobudnog vozača, polij malo vode po cesti, i broji za koliko će sekudni odletjeti u jarak. Sa uključenim svim mogućim zaštitama će na cesti ipak ostati znatno duže. Zahvaljujući 'glupom' kompjuteru i nulama i jedinicama.
Opet krivo, ispod imaš malo manje od minute moje vožnje od nekidan (cijela snimka traje 22 minute i nije za javno gledanje) i svu elektroniku osim ABS-a sam isključio (bi i njega, ali nemrem) jer sa njom nemreš voziti u takvim uvjetima... mislim možeš trkeljati 30-40 km/h, ali se nemreš voziti
Ako je istina da ih je pomeo na sajmu, svaka čast Rimcu. Sveobuhvatno, nisu mi nešto ti auti po dizajnu, ne samo od Rimca. Recimo nemrem smislit Huayra ili recimo Laykan pa Venom, pa Chiron po prednjem kraju. Meni to fakin nakaradno pod činjenicom da je to superaautomobil, odnosno nešto kao top proizvod (dizajn, performanse itd.).
No nazad na c_two. Po slikama koje su na raspolaganju, moram priznat da me se dojmio interijer, hebeni napredak u dizajnu. O praktičnosti neznam baš, u biti teško je prosuditi a da ne dobiš takav auto na recimo tjedan dva. Nisam siguran koliko su ti silni touch ekrani praktični i sigurni za korištenje u vožnji. Na nekim vozilima moraš proći kroz raznorazne menije, skrolanja, svajpanja itd. da bi recimo podesio klima uređaj, retrovizore i sl.
Eksterijer mi je onak, ni vrit ni mimo. Zadnji kraj mi je doživio veliki napredak u odnosu na concept one. Jedino mi ovaj spojler nije sjeo. Nekako se linijama nije uklopio. E sad, ako je iz tehničkih razloga(downforce) morao ovako ispasti, onda nek im bude na konto kompletnog proizvoda.
Prednji kraj, mi je mješavina svega, čini mi se da je inspiriran nekim kombinacijama Venoma, Regere i GTRa. Tako da nije mi baš nešto.
Bočne linije su odlične. Felge su fino sjele. Mnogi seru po dizajnu felgi, al meni su hebenica.
O autonomnosti viših razina ne želim puno pričat, nadam se da neće tako brzo zaživit na cestama. Mislim da su određene skupine inženjera previše zaigrale, a i imam neki filing da treba odvojiti još jako puno vremena(mnogo godina) na testiranja. U autoindustriji nisu u stanju napravit pouzdane raznorazne senzore u zadnjih 15g., a sad bi uvalili da nešto donosi odluke umjesto fakin vozača. Sva vozila danas po pitanju elektronike i mehanike za mene su poluproizvodi. Stime da tu elektronika debelo prednjači.
Jednostavno, ako se neki retardant danas oslonio na upravljanje vozila putem umjetne inteligencije, jer ima viška novaca, jer je to fora ili jer nema vremena upravljat vozilom, 1000% sam siguran ako se ikada takav retardant(osoba koja koristi krivo mjesto i vrijeme za odmor, osoba koja obavlja druge radnje koje se ne tiču upravljanja vozilom) skuca u mene da ću ga ili iščupat iz vozila i polomit mu noge i ruke ili ga jebački tužit. Prije sam siguran da ću mu polomit ruke i noge.
Bertone, svojim primjerom si pokazao koliko si opasan za druge. Za samog sebe netreba ni komentirat. Di ti je tada bila pamet?
Za takve stvari odeš na poligon ili stazu, ak ti je do zajebancije. Pogledaj uvjete u prvom videu. To se zovu kontrolirani uvjeti. Ovo tvoje nije ni za pokazat, kamoli za pohvalit se.
Kak bi zagorci rekli, nekega te zelo taj dan.
Sada i mene zanima. Šta si vozio, i koliko si išao?
Ajde reci, pa ne čitaju ovo (nadajmo se) prometni policajci. Mada je bio jedan...
EDIT:
Da ne radim drugi post, ali evo zašto sam bio ajmo to nazvati sretan ova dva dana: zgodan komentar na rad naše vlade i Rimca, jučer smo strpani među tri najlošije ekonomije u EU.
Back to reality... www.vecernji.hr/premium/stanje-drzava-ma...vatska-vlada-1231107
ABS radi tako kako radi (ne koči ili koči punom snagom) samo zato što je tako napravljen.
Ne vidim razlog zbog kojeg se ne bi mogao napraviti takav sustav koji bi kočio onako kako to radi vozač u onome primjeru (dakle, da se jačina kočenja dozira od strane kompjutera, a ne snagom pritiska noge vozaća na papučicu kočnice).
Ti si nadprosječno dobar vozač kada možeš tako brzo voziti po snijegu sa isključenim svim zaštitnim mehanizmima, većina prosječnih vozača to nije u stanju, i zato postoje zaštitni mehanizmi.
Moja iskustva sa vožnjom po snijegu su takva da sam jedan jedini put u životu (a ove godine navršavam 50 godina) imao prilike voziti po snijegu (inača kada padne snijeg ne vozim auto jer imam ljetne gume, i nikakvo iskustvo vožnje po takvoj cesti, ali ovaj put je snijeg pao tijekom dana, tako da sam morao odvesti auto od posla do doma), i vozio sam prilično sporo (ne preko 40 km/h), put je bio već prilično očišćen i sve skupa nije trajalo duže od 15 minuta. Inače kad padne snijeg u Dubrovniku, uobičajena je slika auta zaustavljenih pored ceste i desetak laganih sudara, jer većina ljudi nema zimsku opremu i ne zna voziti po snijegu.
rusty: @marioart - ovisi o hipervizoru, ali ukratko da. Moguće je dobiti emulaciju x86 na ARM bare metal stroju. UTM hypervisor kojeg osobno koristim nudi u mogućnost. Jasno, to zovu emulacijom, ne virtualizacijom ali eto
marioart: @rusty .. moze li se ikako dobiti x86 win kroz virtualizaciju?
stefanjos: drlovric. pa odgovaranje poruka na aplikacijama koje namu mac app i ako se puni da ne secem po mob, rijesim preko maca i to je to
rusty: Virtualizacija bi bio moj odabir, e sada da li je besplatno ili ne, ovisi o tome kako ćeš tu kopiju licencirati
VanjusOS: ima li nekakav besplatni način za imati Windows na Macbook sa M čipovima?
drlovric: Za sta ti konkretno mirroring sluzi? Ja mu nisam nasao primjenu :/
stefanjos: affinty na popustu 50%. ja sam si uzeo novu licensu. do sada sam bio na v1
drlovric: Prekrasna aplikacija ako zelite zvuk fancy mehanicke tipkovnice [link]
drlovric: I ja to ocekujem. Na proljece cu u USA i iskreno se nadam da ce izaci do tada. Da donesem makar dva komada
Borisone: Osim ako nisi na ti s Tim Cookom, najbliže nagađanju kada je: [link]
VanjusOS: zna li netko, hoće li izaći uskoro Air sa M4 čipom?
smayoo: Pokušao sam, ali sam odustao kad me zavrtio u krug s registracijom i sign-inom na Epic games. Najprije kaže da može iskoristiti moj AppleID, kad napravi login preko AppleID i kažem da ne želim pokazati svoj AppleID onda me opet svejedno traži login. Tako da... sorry, ne bih.
Ender: takodje zainteresovan za neki IPTV, predlog moze u PM.
cariblanco: Ako hočeš ja ti svog "provajdera" kojeg koristim 4-5 godina, pošaljem na pp ?
cariblanco: Kako veli Zdravac dobar iptv za 10 E i imaš sve i gdjedaš od kud hočeš. Meni je to jako važno pošto puno putujem, trebam samo dobar net i mirna bosna
drlovric: Moj Telemach nema Arene vec Sport Klubove....ali postoji kabelska u zgradi koja ima Arene, preko koaksijalnog kabela.... Pa sam se tehnloski vratio deteljece unatrag. Ali radi evo
Zdravac: Ali to je paket ex yu kanala, nema samo sport vec sve
Zdravac: Kvalitetni, koji mogu preporučiti 10 eur/mj